Det vackra föds i det man gör

Jag är strålande nöjd. Det här är en av de bästa julklapparna jag kunde få...

Nere på nationen är det full fart. Arash åker runt och hämtar upp matdonationer, Erica sorterar mat, Stina organiserar med listor, Petter planerar gasquer, Fredrik gör iordning julskinkor, Ingo hjälper till med diverse, jag dekorerar med röda julstjärnor i festsalen. Erica, John och jag hjälps åt att fixa iordning "stolpen" med bord och röda dukar inför julfikat. 

Till "Jul på Uplands" kommer det ca: 2500 personer: hemlösa, utbytesstudenter, de som inte har någonstans att fira en traditionell jul.

Det känns som om man gör verklig nytta när man hjälper till, även om det kanske bara är med förberedelserna dagarna innan. Mat ska hämtas med bil, bäras och kylas in, paket ska slås in, julgranen i stora festsalen ska pyntas. Allt ska städas och ordnas. 

En del är vackra när de dör, det säger ingenting om livet.
Det vackra föds i det du gör, den stunden som du har fått.
En del går obemärkt förbi, där andra tar sig själv för givet.
 
Det finns de som skördar, där någon annan sått.

Sonja Aldén – En del är vackra när de dör

Jag fick min julkram... Jag fick mitt efterlängtade svar och vi är vänner och jag är bara så underbart lycklig över det. Underbara fina fina människa...

Just nu ska jag gå och sova utan några betänkligheter över att behöva gå upp imorgon. Imorgon ska jag gå ned och hjälpa till på Uplands, jag ska pynta den stora julgranen och sen ska jag på systerjulklappskväll med mina älskade systrar Lina och Annika.


Kommentarer
Postat av: Lina

Störstaste julkramen! PUSSPUSSPUSS

vi rings när julklapparna är utdelade!

2009-12-24 @ 13:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0