On my on - better off alone

Freddie Mercury – Living On My Own (No More Brothers Radio Mix)

En ny dag. En ovanlig ny dag. Den var inte lika dålig att vakna upp till. Väldigt positivt framsteg.

Jag tror att min lilla flykt ut till Alsike faktiskt har gjort mig nytta. Inga tårar alls idag, och det känns så himla skönt. Är trött på att gå omkring o vara rödögd.

Jag sitter och tittar ut över det vita landskapet. Idylliskt som få. Vit snö, solsken, vindstilla.
Idag var helt enkelt dagen då man tittar upp ur sin lilla kartonglåda och upptäcker att det faktiskt finns en stor värld utanför med andra möjligheter.

Jag vill börja sjunga i en nationskör. Tydligen finns en viss kreativitet kvar!! Har lyssnat mig igenom flertalet julskivor här hemma och att sjunga är något jag verkligen har saknat. Nu kanske det är dags att göra något åt saken?

Sedan har jag och mamma startat en liten tradition av att börja titta på "Förkväll" på tv med vackra Carin da Silva och Yvonne Ryding. Man kanske ska satsa på att spara ut håret och tona det lika mörkt som Da Silva lagom till Nyår? Vilket mål va, att försöka förvandla sig till sitt vackraste jag och sen gå ut och möta världen igen.

Sure, tankarna finns kvar, omtanken likaså. Men nu har jag varit ifrån honom i... ja, i några dagar i alla fall.

Sissel Kyrkjebö – Better Off Alone - US Album

Jag bara hoppas att du har rätt Matilda.... eftersom han och jag inte har bråkat eller gått ifrån detta som ovänner, borde det kanske inte vara så svårt att kunna bygga upp någon form av vänskap. För jag saknar hans humor... tre store runde kanne kaffe... så det borde inte vara en omöjlighet.

Jag får helt enkelt bara hoppas på det bästa. För jag vill så gärna skicka honom en God Jul-hälsning och få en liten hälsning tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0