Systerafton, Julafton

Dagen innan julafton brukar många springa runt och trängas med folk nere på stan. I år slapp jag göra dem sällskap. [Hmm, har jag någonsin behövt springa runt på klappjakt dagen innan julafton...? Oklart]

Istället hjälpte jag till att fixa nere på Uplands. Jag och Erica skar upp 68 st julskinkor, det tog några timmar... Sedan fick jag Äntligen klä den enorma julgranen i festsalen. Tror aldrig jag har klätt en gran och behövt stå på en lång stege för att kunna nå upp till nästhögsta grenen.

Så blev det äntligen dags för Systerjulafton!!!
Middag, glöggmys, julklappsutdelning, prat om drömmar och förväntningar, planer om vart vår årliga sommarresa ska gå - Italien?

Ingen av oss var särskilt peppade på att äta julmat, så vi valde att laga italienskt - pasta med gräddig sås med kalkon, basilika och soltorkade tomater. Till det måste man bara sjunga med till vår favorit bland de moderna julsångerna:

Sanna, Shirley & Sonja – My Grown Up Christmas List

   

Så blev det tomtedags.

       

Vi tycker om att rimma:

"Även om släktingarna bor i vatten & i skogen
så ta mig inte på orden.
Dessa är ej av näver,
men passar till en bäver
Ett B-halsband till oss alla

                 Kära systrar - för alltid <3

 

Julafton:

Det här måste nog vara världens vackraste julsång: Sanna Nielsen – Ave Maria 

Mysigt firande med nära och kära.

En snöfylld trädgård, hyacintdoft som fyller rummen, minusgrader och solsken som tittar fram vid ettsnåret.
Ett dignande julbord, välklingande musik, vackra klappar som bara och ligger och väntar på en under granen. 
Lugn och ro blandas med tidspress och förväntan. 
 
Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar




   

  

  

   

   


Kommentarer
Postat av: Lina

åh, så mysigt ni också verkar ha haft det!!! ses snarast tycker jag! kraaaam

2009-12-25 @ 19:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0