Dags för Fredagsmyyys

Hur skön kan en fredag vara? Jag bara frågar, hur skööön kan en fredag vara? Nej, men... så snuskiga tankar ni får i huvudet... Fuff, era liderliga tomtar och troll... jag säger bara usch, fy skäms, skamliga djur!!

Nej, min dag har - än så länge - varit helt ärbar och innehållit följande:
Sovmorgon till nio, vaknar och ser att 1Q är uppe med tuppen och fixar kaffe... mmm... 
Trevlig morgon, utan morgonstress och skön promenad fråg Flogsta tillbaka till stan. 
Hem till den ljuvliga duschen.
Mail om inställd lunch.

Hmm, det förkortar ju min "att göra lista" för idag:

Lista för idag:
Lunch
Handla farsdagpresent
Åka hem till Alsike
Myskväll m. syster

Jag kan knappast klaga på min dagsplanering direkt, det kan vara en av de bästa listorna på länge.

Nåväl, jag duschade, mötte Olle i korridoren, dividerade om huruvida man kan klippa sönder skjortor för att få matchande ficknäsdukar till kavajer, vi är fortfarande oense... Sedan skuttade jag vidare ner på stan för att handla en slips till pappa, som jag kikat på i flera veckor.

Men VAR hamnar jag? Jag lovade mig själv att jag bara skulle titta, bara kika lite lite, ifall att de hade fått in något intressant... Vem försöker jag lura??

http://open.spotify.com/track/7KLg1jrq85AwEZKTeefXUW

Om B1 är lakritspipknarkare, B2 julmustknarkare, är jag absolut underklädesknarkare! Och New Yorker har allt det där som jag söker. Vinrött, rött, svart spets, glittrande stenar, genomskinligt vitt, rosetter och guuud....
(Jag har dock inte riktigt hämtat mig efter döden i New York, då jag hamnade i underklädeshimlen på Victoria's secret.)

Dessutom är jag den värsta sorten, eftersom jag gärna vill ha flera sorters trosor att varva med som ändå kan matcha med en och samma bh. Så att man alltid kan vara välmatchad.
      Jag kan säkert försvara mig med att Om jag någon gång skulle råka hamna i en olycka och läkarna måste klippa upp min tröja för att kunna operera, så är jag i alla fall välklädd på insidan oxå. Insidan räknas!! Eller för att citera populärkultur àla Rebecca Bloomwood: "Underwear is a basic human right"

Anyhow, jag är inte så syndig som jag ser ut... or am I? Jo, jag kan minsann tygla mina liderliga lustar, visa att jag har karaktär nog att ägna mig åt det njutbara gratisnöjet att bara titta lite... hrm hrm...

Ojoj, har de dessa små par inne, och i min storlek också, så fruktansvärt lägligt. Måste bara ta ned de silkestunna plaggen från galgen och känna på kvaliteten, fantisera om hur de ligger rena, nyvikta i min byrålåda och bara väntar på att jag ska välja just dem och ta på mig... Suck och Stön!!!

Men jag som är fattig student, inte kan jag gå och spontanhandla så här på en fredag? Och flera par? Jag har ju redan så många, inte behöver jag ett par...ok två par till, inte! Nej, ojoj va oekonomiskt... Hmm, jag kan ju i och för sig hänga undan kläderna i mitt namn, bara för att få känslan över att de är mina, att de finns undanhängda under mitt namn och att jag när som helst kan gå in och betala och så är de mina... Men nej, jag har gjort så allt för många gånger... De hänger här och de är i min storlek... Det är meningen att jag ska ha dem. Slutdiskuterat!

Ok, måste hitta lämplig ekonomisk ursäkt för detta och det snabbt. Lösningen är enkel. Det är ju mig det handlar om, och vad är mer självklart för mig än Julen? Tadaa, jag köper mig en tidig julklapp!!! Briljant, inte sant?

Så lätt brände jag min osjälviska shoppingrunda. Köpstopp ett blev alltså på grund av egenprioritering, duktigt!
Nåväl, jag kom iväg till Brothers och hittade min gudomliga blåa slips med invävt mönster i tyget. Present till pappa! Så skuttade jag vidare mot film-och skivinhandlandet, på förfrågan från mamma.

Fyra kassar senare, Färdig!!!

Buss, 182, mot Alsike.

Lunch; korv och potatismos....  ÄLSKAR potatismos.

Eftermiddagspromenad i nya Alsike med mamma och syster.

Till Knivsta och middag, pizza, med syster och tillhörande sambo Niklas. 

Får en chokladkalender med Nalle Puh och alla hans vänner bara för att jag har världens bästa syster!!!

Svensk tv-tittande; "Det är dags för Fredagsmyyyys" Förkväll. Ullared. Idol 2009. Vinägerchips.

Hem. Sova i Alsike. Flickrummet. Vinröda tapeter. 90 säng. Fluffiga kuddar. Pyjamas. Ingen godnattpuss.

Dock har jag de mest bedårande, små och slinkiga underkläder inköpta, liggandes i en sprillans ny New Yorkerkasse nedanför min säng.

 And that may count for something.


Kommentarer
Postat av: Clara

Mills då, du är otrolig med dina underkläders inköp,men jag förstår dig ändå ;)

2009-11-08 @ 12:05:50
URL: http://eggwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0