Kort och gott: Lördag

Lördag med solsken och klarblå himmel!
Vaknar upp i Alsike och tänker att idag är dagen här. Äntligen har dagen kommit då jag tar tag i mig själv - hänger upp mig själv på en galge - och skaffar mig bra rutiner.

Det hände ju inte.

Jag åker in till Uppsala, och tittar ut genom fönstret. Tänker att en härlig solskenspromenad kommer göra mig gott.

Icke då.

Istället sätter jag mig framför datorn och kikar runt på Victoria's Secrets hemsida och dör - och hamnar i himlen -medan jag pratar med Em live från Växjö, via den mobila enheten. Vi kom överens om att ifall jag skulle få ett infall av ren överaskningsentusiasm, skulle jag ta och köpa mig den här ljuvliga dyrgripen och bära på Nyårsafton:



Isn't she pretty, så säg?? Som klippt och skuren för mig, om jag vore 2 meter lång och levde på luft. Kan vi nog ordna, någon som har några styltor till övers?
Men den här djupröda färgen... Åååå, behöver jag säga mer?? VILL HA!!!

Så, den där promenaden blev inte riktigt av... Det där med att skaffa motståndskraft mot sjukdomar och så där, det struntade jag raskt och glatt i, när det nu fanns massa sånt här trevligt att ägna timmarna åt.
Dessutom sjöng jag högt och ljudligt till Mojjes Jag sitter fast i en lift, så jag roade mig kungligt.  

http://www.youtube.com/watch?v=0AqBNf9-DWA
 
Sen händer det värsta av allt,
jag måste kissa...
Som ni förstår har jag ett problem
för ett toabesök i ett liftsystem
är inte så lätt, tack jag vet...
... så jag kissar på mig...´
[efter detta kommer Camillas egengjorda tonartshöjning]
  - kiiiiisssssaaar pååå miiii... -
Refr.
JAG SITTER FAST I EN LIFT...

Stackars Olle, om han nu råkade höra min vackra serenad. 
   
Sedan började min påklädnad inför middagen. Svart, svart, svart...hmmm, kanske lite väl svart, eller jag vet inte, vad tycker ni? Jag dyker bestämt ned i min byrålåda igen, simmar runt i ett stort svart hav av tröjor och linnen och slänger ut intressanta kläder på måfå. Grönt? Svart? Blått? Svart?  

Kvart i fem är jag i alla fall påklädd, påbylsad med ytterkläder, och står och väntar ute på trottoaren.  
På väg mot middag och Linis familj!

Hittade söta systerbilder från år och dar sen...

Får jag lov att presentera Camilla, Annika och Lina i miniformat:


Italien:


Waldemars udde:
 

Sommar i Luleå:


Parga, Grekland 2008:


Nu är det sussningsdag för fröken Lind.

Godnatt, Sov gott, och välkommen åter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0