Bättre


Backstreet Boys – Bigger

Dags att daska upp sig!! Dags att fokusera på det som är bättre!! 

Igår hade jag min stora deppardag, till råga på allt elände var det måndag. Uschigt, fyigt, bläigt, gråtigt och ruskigt! 

Idag var det nya tag som gällde, upp o hoppa när väckarklockan ringde. Ok, ni känner mig, jag snosade mig igenom 3 alarm, men jag kom upp runt elvasnåret - tadaaa!!! Fint folk kommer alltid upp sent, eller hur var det nu?

Tanken var att mina nya rutiner skulle börja gälla idag - a girl has to start somewhere - och vilken dag passar inte bäst att starta än en gråpiss... gråaktig tisdag i slutet av november? Menar det!

Plugga innan lunch, göra ordentligt lunch - nu kanske inte snabbmakaroner med sås är världens bästa lunch... Kanske ska ändra begreppet till att äta lunch istället - och sedan lite mer plugg. Efter detta tänkte jag vid tvåsnåret unna mig att gå ned och hälsa på 1Q. Men han var icke på jobbet, så det sket sig raka vägen upp i ändtarmen igen. Oj, ursäkta den osmakliga liknelsen!

Nånå, sedan blev det lite tågelitågåkande till Knivsta och göra visit hos världens bästa barnmorska i hela vida världen... Tänk att inneha den titeln va? Skulle sitta fint på CV:t 
 
Sedan var det middag i Alsike och massa massa kaffe... Ljuvligt! Kaffe måste nog börja ingå i min "bli-glad-över-mitt-i-veckan" saker. Vardagslyx, att dricka gott varmt kaffe! Det kan få mig på alldeles strålande bra humör. Jag är inte svårflirtat, jag inte...

Jag kan bli lycklig av att se någon av de små ekorrarna, som bor i träden längs min promenadväg mot engelska parken - ååå en korrbeeebiiis, brukar bli mitt spontana utrop bli - eller morgongosa lite med den mjuka katten, som stryker omkring längs med kyrkogårdsmuren. Eller att äta frukost!! Eller få dricka kaffe med mjölk, skummad som oskummad. Eller få träffa människor jag tycker otroligt mycket om!! Ett få ett spontant telefonsamtal av en trevlig väninna. Eller planera lunch med lunchsällskap. Eller ta hand om nytvättad varm tvätt. Eller titta på en favoritserie på tv. Gå på bio och mysa med en popcornbox... 
       Heter det verkligen popcornbox? Ni vet, de där små kartongerna man får fyllda med ljuvliga smörpopcorn, som smakar riktigt salt och gott, som det bara kan göra när man är på bio?

... Eller köpa nya underkläder - jag vet, det är som knark för mig - eller att få kramas.
       Det borde vara varje persons rättighet att få en mysig kram varje dag!! Man blir ju alldeles varm och glad av det!! Jag längtar alldeles tokmycket tills jag får min kram igen! Av en speciell famn, av en speciell person.

Vet, det är väldigt mycket min och mitt i den här bloggen, det är ju inte så att jag äger alla dessa grejer, som jag nämner jämt och ständigt. Exempelvis relationer kan man inte äga, inte heller kan man äga veckor. Men underkläder kan man banne mig äga, och det gör jag. OM jag gör, jag äger kanske för mycket men vill prompt ha MER!!! På den fronten kan jag lugnt säga att jag är: Materialist, javisst!

Dessutom kunde jag äntligen få fram de fina korten på mig och systerystrarna från i lördagskväll. Foton kan även det göra mig otroligt glad - måste komma ihåg att ta med det på min "gör-mig-glad-lista". 
                                                       
                                      We are family...

      

                                   I got all my sisters with me...

      

Idag tänkte jag, som sagt var, ta och fokusera på det som är bättre. Pratade lite med min syster by true blood, ojoj, vilken snygg övergång ;) till att nämna att jag igår såg mitt allra första avsnitt av just True blood med Texas!! Nu har jag en liten aning om vad alla har varit så besatta av hela hösten. Vilket resulterade i att jag kontrollerade att mitt fönster och min dörr var låsta en extra gång, bara för säkerhetsskull. Inte för att jag var rädd eller så...*harkel* Men tanken på att bli mördad i mitt rum har aldrig riktigt tilltalat mig! Det räcker med tanken att jag kommer att bli mördad av vår mattjuv, när jag kommer att komma på denna i "stjälandets stund". Och så blir jag jagad genom korridoren och in i mitt rum av denna kökstjuv, som på något mystiskt sätt har en yxa med sig. Ett väldigt märkligt verktyg att ha med sig, när man ska sno mat kanske...

Anyhow, pratade lite med syster, alltid trevligt! Och nu ska jag ta o titta lite på olika juldekorationer, som det går att köpa. Ska nog förresten ta och leta upp mitt julpynt, som jag hade förra året, så att jag kan ta med det till Uppsala och pynta loss hela mitt rum, så att det liknar ett enda stort julkort :) 

Tills vi möts igen...

Plingeling...

Hahaha, sitter och småkikar på Rydbergspjäsen på Fredriksdalsteatern från 2001:

http://www.youtube.com/watch?v=BG_j0Aeszc4&feature=related 

http://www.youtube.com/watch?v=Q8xyPcZL7pA&feature=related

Au revoir eller àla Eva Rydberg: Å röva ut....

Kommentarer
Postat av: Lina

åh! fina bilder!

snor en av dem. Ok?! ;-)

jag fattar vad du menar med depp-måndag. Igår var i och för sig första måndagen på mycket länge som jag inte deppade....men annars är det verkligen inte onvanligt med depp-måndagar.

BLÄ!

Längtar tills söndag! Då ses vi ju!

PUSS

2009-11-24 @ 23:02:35
Postat av: Camilla

ja, det visade sig att vi faktiskt hade en "bli-bra-på-kort"dag i lördags i alla fall... ;)

Japp, jag längtar åsså tokmycket till på söndag!!!

Nu är det bara några dagar kvar!!! pöss

2009-11-25 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0