Farsdag, Söndag, Juldag

Jag knaprar på ett pepparkakshjärta för att jag ska bli lite snällare, nu när det är november.
Det spelas varma och omtänksamma jullåtar på min spellista och i fönstret lyser min adventsljusstake. Det kan inte hjälpas, i början på november eller inte, nu har jag fått - stampar hårt med ena foten i marken - nog av all denna trista gråa skit.

In med värme!!! Varde ljus!!! Kärlek och pepparkakor åt alla!!!

Det bästa med dagen var när jag fick sätta mig i den lilla gråa bilen med systrarna och åka iväg till Fullerö och titta på deras julsaker. Tyvärr har det ine kommit tillräckligt med pynt än, men om några veckor... ååå då kommer det krylla av nystade tomtar, vackra ljuslyktor, kulörta julkulor, glitter och halmgrisar och bockar. Överallt. Som att promenera rakt in i Tomteland. Å alla är snälla mot varandra, ger små uttänkta gåvor och tar sig tid och bry sig om varann lite extra. 

Jaja, visst kan man tjata om de kommersiella syftena med julen, men va sån då. Gå å bada! Va gnällig och tjatig och negativ och dum i huvudet! Det är inte den julen jag förespråkar. Jag råkar bara vara ordentligt frälst i tanken att människor träffas och myser med ljus, glittrande gran, massa mat och ledighet. Att det sedan finns människor som inte har familjer eller att familjefirande slutar i storgräl, det kan inte jag hjälpa. Det är mest korkade familjer som gör så, och helst borde de alla insjukna och dö i svininfluensa!!!!! [ojoj, kanske inte ska önska livet ur dem... men nog kan de få vinterkräksjukan på julafton i alla fall]

Jag vill ha MER JUL!!! 

Jag vill ha värme i mitt rum. När man kommer hem till Uppsala igen, efter att ha varit borta ett tag, låser upp dörren och kliver in, slås man av hur kallt det är. Grått och kallt. Ogästvänligt kallt. Ensamt kallt.

Borde egentligen gå och dricka te, eftersom vi nu har fått en ny tekokare, thanks to me. Helst skulle jag dock vilja dricka glögg med russin och mandlar. Köpa en jätte stor kopp där det får plats jättemycket glögg i.
O gosa runt i min mysiga röda fleecemorgonrock m tillhörande sockor. Då skulle jag trivas.  

Nu är det snart måndag, snart ner till Växjö igen. Längtar då till fredag, då vi ska återsamlas mina gamla kursare och jag och ha tacosknytis, vinprovning och maskeradutstyrsel. Och sen är det bilresa hem på lördagen, hem till Uppsala och min vecka!!!

Nu skalar jag en mandarin och det doftar härligt om fingrarna efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0