November


Lövkala grenar mot gråmulen himmel. Hej och hö, Varmt välkommen November!!! http://open.spotify.com/track/68ubAQv3jDwMFRgVZtWIUH

Det blir visst inte bättre för att tiden går. Helst hade jag velat gå och sova i 100 år, men det är väl knappast kamratligt gjort mot resten av världen som kämpar på i höstmörkret. 
  
Uppdatering: Söndagen passerade, glittrade förbi som en av veckans höjdunkter. 
Verkligheten är tillbaka. I mitt fall innebär det att min nya kurs i "Idé och lärdomshistoria" har börjat och kommer nog inte vara så hemsk som jag först föreställt mig.  

Tillbaka: Då var den alltså här. November. Kan nog vara den allra värsta månaden som någonsin skapats. Eller det kanske blir skillnad i år? På trolighetsskalan: 3,2 - icke troligt. Men det skadar väl inte att tänka optimistiskt? Tycker mig ändå känna en liten förbättring, det gråa är inte lika grått den här veckan...
Men jag ska inte svära på saken, eftersom känslan förmodligen bara är temporär. Fråga mig samma sak nästa vecka och du kommer med stor säkerhet att få ett helt annat svar. 

 Nåväl, än så länge har november visat sig från sin bästa sida. Idag har än så länge varit en ganska produktiv dag: har gått på dagens föreläsning, hunnit med att tvätta och städa och ska nu komma ihåg att hämta min kursbok och lämna igen "Hotelliggaren". 

Vad kan mer hända idag? Kanske blir det en trevlig middag med Lina? kanske blir det en promenad till Flogsta? Förhoppningsvis båda. Jag vill ha trevligt matsällskap och jag vill ha miljöombyte.

Ojoj, mycket jag jag jag här... 

---

Hmmm, städat färdigt, tvättat färdigt, har nybäddat i sängen, nu vad?

Borde läsa Matildas blogg och uppdatera mig om vad som händer där uppe i Eden. Är ruskigt avundsjuk ;) Millan vill oxå åka bort till en stuga in några dagar och gömma sig, och bara ägna dagarna åt att skriva, promenera i naturen, sitta på en fårfäll och dricka varm choklad vid brasan... vill osså.

Jaha, så blev det mörkt. Inte sugen på kvällspromenad just nu, men det lär väl dröja ett tag med den promenaden, om den nu blir av... man vet aldrig vad som händer.

Jag kanske skulle ta mig en riktigt varm dusch, med så där riktigt hett vatten?? Gosa in sig i en stor varm handduk och sen bara dra på sig en mysdress och stora fluffiga sockor?? Låter lockande. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0