Vad det inte det jag sa?

Man ska inte ropa hej... Ja, ni kan själva ordspråket!

Igår ropade jag hej, och idag får jag väl ta mössan i handen och kontra med ett hej, hej... Nej, jag ska inte vara larvig... Men man blir lite trött på sig själv ibland. Otroligt trött. Så pass trött att man gärna skulle ta och bädda ned sig sjäv i en liten mjuk låda och stoppa in sig själv i garderoben. Så fick man snällt sitta där i lådan och vänta tills man blev snäll igen, medan det andra jaget går ut och köper sig en jättestor kopp kaffe.

Något åt det hållet.

Nå... Igår använde jag begreppet min och mitt lite för ofta för att det ska vara bra, så då gick karma in och gjorde att jag fick äta upp det idag. Med råge, slevade lixom på en extra stor portion.

Hur ska jag säga detta? Jag får helt enkelt ta och tänka om mina veckor. Eller.. numera kommer jag vara anträffbar varenda kväll varje vecka. Eller.. nu krymper vi ned veckor till helger istället... oj, jag menar förståss varannan helg, ursäkta det lilla misstaget. Men men det kommer bara att vara så här till jul... tills lilla gumman slutar ha praktik och kan börja ta hand om sina barn igen.. Nej ok, fel att ta ut puttigheten där.. Dax att gilla läget - är det inte det jag har gett mig in på? Då så... Dessutom är det ju jättebra för honom att få mer tid för att umgås med sina barn!!! Det är ju faktiskt alltid prio ett för föräldrar... Svårt det där, jag får ju aldrig träffa pappan, jag träffar ju bara killen...

Men det är ju inte så att jag inte kommer se honom alls... Shit herregud, har jag gått och martyrat in mig i ett hörn, va?? Skärpning Camilla - och det med basta! Ja, o det med basta, sa Bill. Ja, bada bastu, det är hälsosamt, det, sa Bull.

Men nu om något så hoppas jag verkligen på att jag får mitt extrajobb vid julbordsserveringen i december. Då om något, så kommer jag vara fruktansvärt upptagen på både dagar, kvällar och helger så det kommer inte finnas någon hejd på det!! Helt enkelt Underbart!!! Så, jag kanske ska ändra mig. Nu framöver kommer ingen att kunna träffa mig, för jag kommer inte vara ledig!!!

Det innebär att tiden fram till jul kommer att gå så fort, att det inte kommer att finnas någon hejd på eländet.
 
Hallelujah!
 
Misslyckas jag med att låta entusiastisk? Är jag putt? Jo, en aning, men det är bara temporärt.. Ge mig lite danstimmar så går den känslan nog snabt bort!

-------timmar-------

BLÄ!!! jag säger det igen, blä!!! Dansen gick absolut värdelöst idag. Jag kan inte följa, ingen kan föra ordentligt och det blir bara kaos. Vi behöver fler karlar till dansen. Ge oss fler förare så kanske det går bättre nästa gång.

Hur säger man till en karl att han gör fel?? "Ursäkta, jag gör rätt, kan du låta mig föra dig så att du vet hur du ska göra?" Kanske inte det mest pedagogiska sättet att uttrycka sig på, kanske hans lilla manliga ego tar illa upp,
men jag har aldrig sagt att jag är duktig på att lära ut. Men sjutton va trött man kan bli. Människor alltså... KARLAR framförallt! "Ursäkta, låt mig tänka först..." Hallå, bli inte så putt, jag försökte bara hjälpa till, men det klarade du uppenbarligen inte av.

Jag är sjukt sugen på pizza med pizzasallad... Onyttigt och inte bra någonstans, men guu va gott ändå. Men man blir inte söt på julen om man är dubbelt så bred som man är lång. Men vatten, det är banne mig det nyttigaste man kan få i sig!!! Vattenkompenserar pizzabehovet - perfekt!

Läste nyss Linas blogg, och jag vill oxå bada skummigt bubbelbad och baka kladdkaka på en onsdag... Tänk att orka vara huslig och pysslig. Vill oxå! Jag tvättade idag i alla fall, ger det några plus på husligkontot? 

Imorgon, lunch inprickad med Emma o Matilda efter föreläsningen, då har man alltid något positivt att se fram emot den dagen. Om jag inte springer ned till 1q på jobbet, men jag kanske inte hinner se honom innan han traskar hemåt... Aja, det får man ta itu med då... orka vara negativ redan nu.

Och vem var det som skulle fokusera på det som var bättre?? Shit, det är vädret, det gör mig galen...

Hmm... Måste gå på bio och se New Moon, för det skulle jag ju göra när 1q är borta... Kanske får lov att göra det nästa vecka om det inte blir av denna vecka...

Nu orkar jag inte med mig själv och mitt dåliga humör, nu får ja allt gå o lägga mig och vakna på rätt sida imorgon och bli den glada och trevliga Millan!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0