Växjö, Nässjö, Halloween, Tacomys - resumé

Så där ja, nu kan vi äntligen ta och uppdatera oss lite här.

Jag for ned till tropiken Växjö. Spenderade två dagar med Emlan, innan jag satte mig på tåget mot Jönköping. Fick ta en eländig buss mellan Värnamo och Vaggeryd, för att sedan byta tillbaka till samma tåg igen... Ibland blir man lite trött på kommunikationer, som inte fungerar.

I Jönköping - efter lite variationer om VAR exakt vi befann oss. Naturligtvis stod jag på den västra delen och de andra på den östra delen, men lite promenad är gott för själen - så möttes jag upp av tre pigga och glada filurer, Emma, Maddie och Malin.

Vi brummade oss ned mot hålan, förlåt, det lilla samhället Hok, och tog av mot vänster. For förbi sjön, åkte nedför den långa backen, tog till höger vid Emballageskylten och for förbi Alexandras hus. Vilket resluterade i att vi fick vända och Alexi fick gå ut på vägen och blinka åt oss med en ficklampa i det småländska kvällsmörket. 

Men vi kom, vi hittade, vi segrade!!

Sedan kom den stora Förvandlingen. Vi skulle ha litterärt spöktema, och vi var aboslut bäst!

Alexandra - Fru sorg [Jag hävdar bestämt att hon var Fru Lusta från Stiernhjelms Hercules]
Frida - Hjärter dam ur Alice i Underlandet
Matilda - Lady Chatterley ur lady Chatterley's lover
Camilla - The wife of Bath ur Canterbury Tales
Malin - Den maskerade hämnaren ur Zorro
Emma - Ofelia ur Hamlet

Matilda höll lite föreläsning om Cava och vin. Inte ofta man får höra uttrycket: "Det här vinet innehåller en väldigt intressant druvkombination!"
Vi tackar för citatet och håller det som ett av kvällens bästa.

Resten tänker jag låta bilderna tala för sig själva:

   I ett hus, vid                       Tacohack:            Jag och min hjälte  
  skogens slut:                                                          Dr. L:
         

Maddie dör av skratt:            Skål, Emma och Malin:        Alex och rosorna:
Här behövs inget emballage
                

The wife of Bath:             Lady Chatterley drar           Fru Sorg:
                                      lite  i volangerna:          [läs Lusta, se bara på minen] 
           

Litterärt, så säg?               Mästerfotografen:           Cava, julmust samt
                                                                            övriga flaskor:
            
 
Tre små gummor:           Döv, blind och stum:            Cavaprat:

         

Skål i Champagne,           Matilda & Alexandra:     Frukost, pigga och glada:
förlåt, Cava:
         

Emma & Malin:                Matilda vägrar kort:            Alex kaffekokar:

          

   Tre med te:                Glad, trött men glad:         Jag och Alex:

       

Klar för avfärd:                    Hästar:                          Hästtjejer:

       

Linköping, hurra:               Matildas hus:            Knackelibang på dörren:

       

En strutsboa är ett måste:     Vi brummar vidare:          Malin uppslukad
                                                                                 av en bok:
            

 Jag är taggad på att gissa/sjunga Disneyklassiker:


Kommentarer
Postat av: Alexandra

håhå, vad kul! fin fina bilder. och jag hävdar bestämt att jag är Stagnelius älskarinna i Till förruttnelsen=)

2009-11-18 @ 18:11:18
Postat av: Matilda

Ooo. Yikes. Vilka fantastiska miner emellanåt. Jag är tillbaka i Uppsala nu och har precis rättat till allas röda ögon, så nu är mina foton ganska fina. I alla fall en del. :p Ska publicera några på bloggen eller så. Lovar.

2009-11-18 @ 22:22:01
URL: http://wishfulmaddieny.blogspot.com
Postat av: Camilla

ja, något porrigt är du absolut... Stagnelius älskarinna, mmm det funkar det med!!

2009-11-19 @ 15:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0