Dagen före Dagen

Dagen med stort B är i antågande, men innan jag börjar bubbla för mycket om det, måste jag köra en liten uppdatering om vad som har hänt idag.

Idag är, som de flesta vet, fredag, men det är inte vilken fredag som helst... Det är nämligen MIN fredag!!!! =D
Nu, äntligen, börjar min vecka, som jag har väntat, längtat, saknat, suckat, vänt och vridit mig tre och ett halvt varv moturs, i trygg förhoppning om att dagarna ska rulla på, i sån där helylletakt, och att det snart ska bli min tur! I den här relationen går vi efter svenskt kösystem, var dam har sin tur... ;)

Någon smartskalle sa mig att "Vitsen med frånvaron är att man får chansen att längta efter varandra... "

Jajemän sure, det låter väl fint! Men pröva saken i praktiken och inte bara i teorin, bäste herr Werther innan du uttalar dig - ett litet tips i all välmening!

Nåväl, glömt och förlåtet för detta optimistiska uttalande!! Det är ju ändå fredag. 
Den här kvällen har jag - tills vidare - firat i min ensamhet. Det kom lixom en IQ-festlighetsgrej ivägen, men det är ingen fara, jag mår så bra så. Jag blir så bortskämd så...soppa och egen stol... ;)

Nåväl, man är väl inte den som är den!

Idag har jag gjort följande: 

1) Fått välja roliga kläder ur en nyutstädad garderob, så nu kommer det klädtillskott i byrån, alldeles gratis!!!

2) Druckit kaffe med kära 1Q - kanske ska sluta kalla honom 1Q, när jag nu ändå är tillsammans med honom. Känns kanske en aning personligare med det rätta namnet, men det är mycket roligare att titulera. Tänk er själva;

"Jaha, var det en trevlig mysstund för 1Q oxå? Åå bra bra, då blir det 230 kr i dörren på väg ut då! Konto eller kredit?" Blir ju så himla mycket roligare... Folk säger ju alltid att kvinnor ska engagera sig att starta eget företag! Ja, men definierar de vad detta företag ska syssla med? Nää, Exakt!!
(Hmm, tror det blir mycket bra att jag läser genusvetenskap till våren...)
  
3) Träffat Alva

4) Skrivit rätt mycket text på min hemtenta. Vad det är för typ av text och om det ens hör till mitt ämne, säger jag inget om!!

5) Bråkat med datorn för att den inte vill spara min hemtenta, utan hellre vill stänga av sig. Jo tack, det skulle väl jag också velat göra, men se den gubben gick inte... Verantwortlich!!! Och därmed basta!

6) Ätit en [läs två] av Ekströms morotsmuffins, sååå himmelskt goda!

7) Beundrat min klänning för 1000:e gången. Fortfarande osäker om det ska vara pärlor eller kristall till. [Dagens i-landsproblem, jag är medveten om det.]

8) Längtat efter 1q... ok, Petter.

Nu ska jag förhoppningsvis vara mentalt förberedd på InspektorsskiftesBalen imorgon. Klänning, frisyr, skor, smycken och humör är fixat... Jag tänker mig ett strålande glatt humör med mycket spjuverglitter i blicken, tror det matchar optimalt till den röda färgen på min klänning, och sen blir det svart... eller jag vet inte?  
Angående frisyr, man kanske ska ha lite mer utsläppt? Det är ju alltid skönt att känna sig lite lös och ledig!

... Ja, det borde vara läggdags nu så att man får sussa, så att sessan får sin skönhetssömn!

- Ja, det kan ju sannerligen behövas...
- Jaha, tack o tackar ja... Man är hövligheten själv idag, hör jag.

Ha nu en skön fredagkväll och kom ihåg: Som man bäddar, ligger man bäst, som jag brukar säga!

over and out

// Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0