Jul, kultur och kurering

En riktig julmorgon.
Inte för att det på något vis skulle vara december eller att julen skulle infalla tidigare i år än annars men ändå. Känslan var så.
Imorse vaknade jag och fick ta på mig min blåa morgonrock och tassa ut i köket där mamma hade gjort iordning frukost med tända ljus. Det var till och med dukat med både en te - och en kaffekopp, för när det är lyxfruskost så får man dricka både ock! Fil med flingor, smörgås med pålägg och sedan kex med brieost!!

Därefter fick man skjuts in till stan och då var det bara att traska upp och försöka skriva på hemtentan. Men jag tänkte att om man lyssanar på julmusik så går det säkert lite lättare i alla fall.

http://open.spotify.com/track/3NhbibAeeuBMArKoFYQ2Vd

Åå snart snart... Nu har halva oktober gått, sedan ska bara blöta november svischa förbi och Sen... Jag myser bara vid tanken!
http://open.spotify.com/track/4FE5Zo3bWYwsYT2jWRvDnF

Jag känner den kalla snön, dina händer
och jag ler, kylan bränner...
...och jag går vintergatan ned.
När en stjärna faller på himmelen,
får mina drömmar liv igen.
Som ett barn som tror på kärleken,
kommer julen till mig...


Men först ska här skrivas hemtenta och det går si så där. Det blir bara inte bra.
Sedan brottas jag lite med tanken att antingen bli kanonsjuk, typ i svininfluensa, så att kroppen får sig en ordentlig genomkörare, som den sedan kan återhämta sig ifrån, så att man slipper de här mjäkiga symptomerna som aldrig vill lämna en ifred.

Jag ska försöka låta bli att få öroninflammation, urinvägsinfektion - borde vara dags nu tycker jag, cancer, hjärnblödning, bli överkörd av någon bil och hamna i koma innan lördag, helst inte innan onsdag heller, om man får önska men det kanske inte finns något sånt system?

Nåväl, jag har varit iväg på teater, det finns alltid tid att vara kulturell, och sett "Hantverkarna" på stadsteatern.
Hmm, hade inte förväntat mig så mycket mord men visst. Tror jag har gått på för mycket djupa abstrakta pjäser, så nu när man skulle skratta när någon ramlade ut genom en dörr, ja, det tog ett tag att ställa om.
Men det finns replikpärlor även här:
 
"Åå, och här var det gratisbuffé..."
"Ett eget rum? jag har en hel jäkla lägenhet i huvudet...och jag ska till och med bygga ut."
"Vet du, att du ser ut som en idiot?"
Eller det mest klockrena, det supersvenska att ta av sig skorna när man blir bortbjuden hos folk... Ojoj, vad man driva med det =)

Nej, nu ska jag kurera mitt öra. Skriva hemtenta. Äta en kvällsmörgås. Inte bli distraherad av annat.
ååå imorgon är det min fredag :) jag får fira det lite i min ensamhet i alla fall, men jag kan äta två morotsmuffin som kompensation!!! Så får det bli!

/ Camilla











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0