Nu var det gjort!

Hur ska jag beskriva det? Hmmm....

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kalas och fluffiga sockor åt alla!!!
http://open.spotify.com/track/0oZ2hZNnmAbfw5ZDWthFt2

Idag, fem minuter i fyra lämnade jag in min förbaskade hemtenta i Litteratursociologi...
Som jag har knegat och fnyst och pustat och fnyst ännu mera på den. Fy bubblan vad puttigt det har gått att skriva den men nu... Men nu, borta borta borta borta :D

Igår skickade jag in mina kriktikuppgifter till Växjö, tio i ett. Nu är jag i fas igen och det är helt otroligt bra, och jag slipper äta microvärmd tortellini i sås på ett väldigt bra tag :D

De här uppgifterna har helt upptagit min vakna tid och koncentration och tankeförmåga, så jag har kanppt hunnit med att reflektera över att jag faktiskt var på bal i lördags.

Men nu kan jag tänka på det. Oj oj så skoj jag hade. Så, då går vi vidare...

Tssss...hihi vad busigt av mig =) men de får bli en senare bloggbeskrivning när bilderna blir inmatade i datorn, så att du får se hur allt såg ut :)

Mitt projekt just nu är att försöka städa av mitt skrivbord, som är helt täckt med skrivarpapper, pennor, böcker, artiklar, halvfärdiga uppgifter, utskrifter och kläder. Jag har mentalt blundat för det faktum att jag gillar att ha undanplockat omkring mig, det har inte funnits någon ork till städpedanteri.

Men var kom den här förbaskade hostan ifrån? Jag hade den inte innan jag bestämde mig för att panikspringa upp till engelska parken utan halsduk, vantar, mössa med min hemtenta i handen. Antar att det är så det går när man är en försenad tidspessimist. Att andas in jättemycket kall luft på en gång är kanske inte det lämpligaste att göra? Jag är ju ingen läkare... hmm, får nog fråga Olle om saken.

Ikväll är det första lediga tisdagkvällen på min vecka. Inte så konstigt med tanke på att det bara finns en tisdagkväll på min vecka... Men ok, första lediga kvällen sedan min vecka började i fredags.
       Det har varit så himla mycket inplanerat de senaste dagarna, men först ikväll är både jag och 1q helt lediga.
Eller ok, bara för det så kommer något att inträffa som gör att detta skiter sig... Men jag håller ett par mentala tummar - det är ju lite svårt va, att skriva och hålla tummarna samtidigt - på att det inte kommer att bli så.
 
I fredags var det något 1q-festligt, lördagen gick åt till tentaprat och bal, söndagen var full med diverse upptagenheter som dans, instrumentplock, vampyrlarv...förlåt mig, vampyrlajv, måndagen hade valberedningsmöte och hemtentaplugg.

Men idag, tisdag, mmm... Idag tänker jag vara tokledig och tentafira och segerhosta att jag är klar med mina jobbiga uppgifter.

Nästa skrivprojekt är en prosatext till Växjö samt att analysera Madame Bovary och Mot fyren, men det ska in först nästa vecka på måndagen... 
   
Hmm, borde som start på min "FirarTisdag" ta och äta något, för det har inte hunnits med idag. Ja jo, om man nu inte räknar med de där sura colanappsgottorna från min godispåse, som 1q jättesnällt på eget initiativ gick och köpte till mig igår, när jag hade svår tentaskrivarblockering. Jag kan ha fått tag på världens goaste man!!!

Vad vill jag göra senare ikväll?

*Jag vill duscha ur mitt hår, som fortfarande är lockigt efter balfrisyrens 10 liter spray.
Åå vad jag har saknat att ha lockigt hår, och nu är det så där "löst och ledigt" perfekt, förutom det lilla lilla problemet att det är alldeles strävt, styvt - kan man säga det om hår? - torrt och risigt. Men det är i alla fall lockigt...

*Jag vill äta god, riktig middag. Tortellini med sås är i alla fall inte med på min meny.
Igår åts det på Svantes, grekisk vegitarisk hamburgare med basilikaaioli. Gott, men huvudet var någonstans upptagen med att reda ut Pierre Bourdieus och Bertolt Brechts marxistiska litteraturteorier, för att jag helt skulle kunna njuta av den.

*Åka till flogsta, lägga sig i ett bad och bara äta, mysa, gosa, ösa massa goda känslor över min fina, titta på film och sova gott gott hela natten...
  
Kan man få göra det?

Ikväll blir det till att stryka streck över, titta framåt, fokusera, starta om, krydda till... krydda till?

Tja, varför inte? Jag är nöjd och glad att vara jag i den här stunden!!!

Mot maten....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0