8 livsförhöjare idag

Idag ska det vara lördag.

Det är lördag. Det är en solig, småkylig lördag som visar september från sin bästa sida, om man bortser från avsaknaden av gyllenröda löv på träden och icke-existerande lövhögar på marken, vilket annars skulle ha fullbordat idyllen.

Har köpt mig en vinröd stickad klänning och investerat i en ny vinterjacka som är ljusgrå. Lyckades även läsa igenom de uppsatser jag ska ha läst till på tisdag. Dessutom har jag trevliga middagsplaner till ikväll.  

Kan tyckas som en mycket behaglig lördag, nu när jag ser det i skrift. 

8 saker som dock kunde göra denna dag en aning bättre är:
      
  1. En stor kopp te med honung och mjölk. 
  2. nygräddad morotskaka med ett enormt täcke av glasyr. [nygräddat av vad som helst går bra, inte kräsen] 
  3. Levande ljus på en ljusbricka och lyktor i mitt fönster.
  4. Citrusfrukter i mängder.
  5. C-vitamin i mängder om frukten - på något mystiskt sätt - inte går att tillgå.
  6. Myskläder och en enorm halsduk att svepa in sig i. 
  7. En gosig 1q med en stor varm famn att krypa ihop i.
  8. En dunderkur av något som gör att denna fördömda förkylning, som smög sig på mig under natten, ska försvinna.

 Jag är inget stort fan av höst, eftersom man oundvikligen blir sjuk. Eller drabbas av svininfluensa, vilket verkar vara populärt i år.
     
Nåväl, det verkar inte som om någon av dessa 8 punkter går att få till idag. Får väl nöja mig med att jag skrev listan.

 over and out

//Ett snörvligt jag


Kommentarer
Postat av: Lina

mår du bättre idag??

2009-09-06 @ 12:01:07
Postat av: Clara

krya på dig gumman!!

2009-09-06 @ 15:13:07
URL: http://eggwhite.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja jo, jag snörvlar men jag gick iväg på salsakurs, så lite piggare måste jag vara =)

2009-09-06 @ 16:24:57
URL: http://urklipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0