Afton i tristess, utan triss i ess

Rum nr 10 har för tillfället ca: 300 ekonomstudenter, iklädda österrikiska folkdräkter och jägermeistersjalar, som skuttar omkring utanför fönstret. Om man sedan tillsätter ett trevligt högtalarsystem på gården som spelar "Love is gone" med jämna mellanrum kan man på ett ungefär sammanfatta scenariot. Clearly, it must be Wednesday. 

Kan man göra något vettigt då?

Inte för att låta gammal och gaggig, eller jo faktiskt; Hur länge har de tänkt hålla på och spela så här ikväll??

[Hmmm, men de har en rätt så bra sångare så, okej då...eller?]

Ååå, jag tycker minsann att jag har fruktansvärt tråkigt! Låt mig sätta det hela i perspektiv för dig: I jämförelse med min situation borde dötristheten hugga tag i ensamheten och sällskapslösheten [nytt ord?], dra igång en improviserad hambo till en begravningspsalm i A-moll och sörpla avslagen blandsaft, och ha det roligare än jag just nu...

      Och varför är det så himla lång tid kvar till fredag???

...och ska jag bli tvungen att äta upp min morotskaka själv idag? Ska alla andra bara titta på fotboll?

Ingen kvällspromenad blev det heller, så där rök dagens motion. Men för att citera B2: "skjuter upp motion framför tv... men vi är ju inte så tjocka någon utav oss.. så om vi börjar imorgon så är det nog ingen fara."

Men vad ska jag göra idag? Shit, vad otroligt sällskapssjuk jag blev!  
Jag får dessutom lov att äta KALL morotskaka, eftersom vår micro tydligen brakat ihop i köket...*suck, dubbel suck... och hör sen*
 
     ...how I hate to spend the evening on my own...

Mer vettigt än så här blir det nog inte, och hur f*n ska jag kunna sova med det där oljudet utanför? Jävla ekonissar, håll mun - knip käft!!!

Får försöka skapa mig en liten lugn o trivsam oas i min lilla vrå, med myslampor, stor fleecefilt och stämning:

               http://open.spotify.com/track/2c904SOVbLfijbfVF9Iqru
       
          - Hmm, kanske inte den bästa idéen jag gett mig själv idag. Blev ju bara otroligt saknig och kramig av mig, och ingen här att krama på... :(

                            
         
                     

                                                 ---


                 Varför kan Du inte bara vara här och hålla om mig?


Kommentarer
Postat av: Clara

B2? Vem är det? Det låter förövrigt som du haft en dålig dag/kväll, synd att jag inte va där å livade upp den åt dig. Puss

2009-09-11 @ 00:24:11
URL: http://eggwhite.blogg.se/
Postat av: Camilla

ja... det var en otroligt tråkafton... Det var helt tomt i korriodren och ingen att umgås med... miss u tös!! Jo, B2 är Lina, hennes nya smeknamn.

2009-09-11 @ 15:55:53
URL: http://urklipp.blogg.se/
Postat av: B2

hahaha!. nästa vecka.. då börjar våra promenader!!

2009-09-11 @ 21:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0