Annandagpåsk

Annandagpåsk. Annan dag, påsk. Dagen som följer på påsk, en sån där annan dag som får hänga på, som ett litet bihang på helgen. En annan dag helt enkelt.

Nåväl... Det snöar, det töar, det är grått och lagom vårkallt. Jag rymmer ut på landet och andas lite frisk vårluft, som inte går att hitta i stan.

Jaha... och så är man hemma. Resten av familjen är ute och promenerar. Jag sätter mig i vardagsrummet och tittar ut genom ett fönster. Regnar det? Nej. Men tydligen är det en sådan där ledsen dag. Det är jag som är nere, det är jag som regnar tårar på min kind. 

Jag vet inte längre. Jag är trött. Jag är ledsen. Jag... Det är en annan dag helt enkelt.   

                                      Phil Collins – The Least You Can Do


             Tänk när man var liten och gick runt bland grannarna och lämnade vackra påskkort. 

                              Tänk när man var liten och barndomslycklig...

                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0