Då var det lördag för mig och söndag för alla andra

Fredagen var underbar. Åt kinabuffé med Texas på dagen. Åkte till gränby med mamma och handlade nya vår - och jobbkläder till mig.

Kom hem snabbt vid halv sju och bytte om 15 ggr innan jag tillslut kunde bestämma mig för min lilla svarta klänning med vita blommor. Vad om nu denna klädångest kan man då fråga sig? Men jo, jag skulle iväg på förfest hos Johanna och hennes syrror innan vi skulle dra ut på Preklin - läkarnas stora gasque.

Mitt mål var att hitta min blivande rika man. Jag hittade honom nästan, Björn var nämligen inne på sin sista termin innan han var färdig läkare... Synd bara att jag tappade bort honom efter att vi hälsat.

Mycket trevlig kväll. Och ja, sveper man in på uplands lite nonchalant vid tvåtiden på natten, då träffar man oftast - vid rätt veckor - på någon trevlig - läs petter - som man kan prata med eller försöka locka med hem sedan... Eller med mycket uppmuntran från Johanna "Alltså vad han tittar på dig, klart han vill ligga" Då får man den där lilla knuffen i baken som man behöver ibland. Det skadar ju inte att höra av sig.... Dessutom skulle han sova på nationen och jag kan ju erbjuda en skön säng...  

Ja, det visade sig att min säng är mer lockande att sova i än en soffa på nationen...  Jag känner mig nöjd. Det var väldigt trevligt att se honom, det var både trevligt, välbekant och avslappnat. Helt enkelt ett väldigt bra avslut på en väldigt trevlig kväll.

Lördag - jobb. Kom hem vid sju igen, blev arg och gick sedan och la mig vid kvart över nio. Var helt slut och sov som en stock till klockan elva imorse.

Idag är det då lördag för mig och söndag för alla andra. Idag är min lediga dag då jag ska försöka vara så social jag bara kan för att kompensera tid som jag jobbar på. Jag börjar med att äta lunch - pizza - med Matilda och prata om allt som hänt och om villka planer som gäller för valborg.

Därefter är det fika med systrarna. Vi har inte setts allihopa på nästan tre veckor... 

Men vad händer... 36 timmar senare räknat från fredagnatten.... Jaha, det kunde jag ju ha räknat ut! Inget solsken utan regn i mitt fall. Fram med citron och tranbärsjuice. Man skulle kunna summera min känsla med "H**vete lars-olof, h**vete vad besviken jag blir". Lite så.

Nu vankas det te hemma hos Evy och jag ska gå dit i mjukisar och stor tröja och bara vara... Men först måste jag in på ICA och köpa upp alla deras paket med koncentrerad tranbärsjuice.

Sedan återstår det bara att se om det fungerar eller om jag får bli tidig patient på närakuten imorgonbitti. Antibiotika - läs knark - är alltid bra grejer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0