En dag då tankarna flyger bort

Måndag. Sol. Kaffe. Plugg. Helt enkelt en sådan där dag då tankarna vill tänka på helt andra saker än vad jag vill.

Min plan för dagen är i alla fall att gå till systemet och hälsa på Matilda och vara klok nog att handla i tid innan de värsta valborgsköerna börjar.

Har precis kommit upp från min plats nere vid ån, där jag försökt fokusera tankarna på det jag läser, lättare sagt än gjort när man är smått hungrig och tankarna gärna flyr över till helt andra saker.

Tänker på de jättegoda chokladkakorna som Evy bakade igår... *mumma*

Tänker på att jag precis träffade Hampus och fick tillbaka min systers skiva och sedan suttit och småpratat i någon timme vid ån. Trots att vi ska försöka upprätthålla någon slags vänskapsrelation, tenderar jag nästan alltid att bli bitsk och cynisk när han är i närheten. Varför denna känsla att jag vill vara elak? Jag har känslan av att jag fortfarande är bitter på allt jag tillät mig själv att sjunka ned till och det tar jag igen nu, ett år försent. 

Tror att jag faktiskt fungerar på samma sätt mot Petter också. Jag är bitter på hur jag kunde hamna i denna situation, och det resulterar i att jag lätt blir bitsk på småsaker han gör eller säger. Och ändå vill jag umgås... väldigt konstigt känsla att gå omkring med. Vilka otroligt dubbla budskap jag ger mig själv.

Nåväl, nu ska jag försöka traska över till systemet och sedan gå och sätta mig och läsa igen. Får se hur bra det går att komma till ro, men har man ett lästvång över sig så har man... Hur mycket tankarna än vilja flyga bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0