Sämre blir sämst

Hayley Westenra – Dark Waltz

Har inte lika ont i ryggen längre, men jag fryser fortfarande och känner mig ur form. Gick och lade mig med mjukisbyxor, strumpor och tjocktröja igår. Jag frös inte lika mycket som natten innan, men jag vaknade flera gånger i alla fall av att halsen gjorde jätteont och att det knappt gick att svälja. 

Idag har då en enorm förkylning brutit ut, jag fryser och det gör fortfarande ont i lederna. Men jag gick till min lektion och överlevde den. Gick hem och tog en lång varmdusch och kröp ned i sängen och sov i någon timme.

Kroppen känns stel och jag gör typ illa mig på allt möjligt eftersom kroppen är överkänslig och inte lika alert som den brukar vara.

Patrick Doyle – Potter Waltz

Skulle ha kunnat gå ned och kika in kvalborgsfirandet på Uplands, Uplands har dragit till med ett tredagarsfirande av kvalborg, men jag orkar verkligen inte gå ut i kylan. Jag fryser i mitt rum som det är redan.

Istället ligger jag på min säng och sentimentallyssnar på valsmusik och fryser, hostar, ögonen rinner och jag snörvlar som en kråka.

Imorgon är det till att jobba... har man lovat så har man... Förhoppningsvis har febern lagt sig tills dess och med värktabletter i kroppen kommer nog det onda i kroppen att dämpas.

Nu känner jag mest för att sova med dubbla täcken och med miljoner näsdukar till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0