Tvinga fram, tvinga bort

 Tvinga bort och tvinga fram... det är saker som bara inte går att göra. Kloka råd från en vän.

Idag jobbade jag 07.00 - 21.00 och det är mitt sista pass som sommarvikarie. Jag gick i mål med flaggan i topp.

Jag måste ha gjort något bra för jag har fått höra av våra vårdtagare att: "En ängel får gör precis som hon vill" 
"Du har sådana fina ögon." "Du ser så snäll ut, du skulle passa perfekt som snäll sjuksköterska eller doktor." Du är en riktig liten raring och jag har uppskattat att ditt sällskap, det ska du veta."

Nu kommer jag dock ta en paus från arbetandet, men jag kommer säkerligen att vilja jobba där i höst.

Kom hem och hur trött jag än kände mig, bytte jag om för att fira att jag från och med nu är ledig några dagar innan skolan börjar. Vad passar då bättre sen än att gå ned på Uplands summer festival of love? Har man ett mörkrött armband som ger fri passage så ska man sannerligen utnyttja det. 

Men jag blev en aning besviken och gick hem, inte för att stämningen var dålig eller så... kanske berodde mycket på att jag egentligen var fruktansvärt trött. Nog fick jag uppmärksamhet i min nya - systers svartvita "greklandsklänning"-- tror mycket handlar om urringningen -- anyhow, Han var inte där. Och ja, jag hade tänkt tanken att han kanske skulle vara där, def är ju ändå fredag med allt vad det innebär. Så jag blev besviken och valde att gå hem tidigare.

Dock fann jag en annan 30årig tvåbarnspappa som tydligen intresserade sig. Smickrad absolut, varför skulle jag annars shotta jägermester med ett gäng killar jag typ aldrig träffat tidigare?

Inte ens Chrsitopher var där.... lite flirting hade jag inte dött av. Han är åtminstone intressant. För när man får uppmärksamhet från någon man absolut inte finner något intresse av förlorar det lätt sin charm.

Nå nå... nu när jag säkerligen låtit mig framstå som blassé, tänker jag avrunda detta och gå o sova... 

Man kan inte tvinga bort något eller tvinga fram något.

I mitt fall skulle jag kanske önska att jag kunde. Det hade varit väldigt enkelt på det sättet. Då väljer man det "rätta" alternativet - rosor och mys som med största säkerhet kommer leda till trohet och förhållande.

Men tydligen kan man inte välja vad känslorna blir attraherade av... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0