Baby, I'm a fool

Lördag och jag sover som en stock. Vaknar upp med huvudvärk som verkligen talar om för mig att jag lever och att jag förmodligen drack too much vodka last night.

Men ett tu tre kommer jag ur sängen, släpar mig in i duschen, vaknar till liv och beger mig sedan ut mot eftermiddagsfika med syster linis.

Får tillbaka energin igen, det är roligt att umgås med syster - hon tillför alltid en frisk fläkt!
"...åhh glas..."

Linis rensar ut sin garderob och jag får äran att överta och förvalta en del.



Med ny energi och med nya kläder i en kasse beger jag mig hemåt för att fixa inför Texas födelsedagsfest.

Kommer dit runt tiosnåret och kikar runt på alla små grupper som grupperats lite överallt i hans korridor.
Sedan hittar jag köket, musiken och startar dansgolv. Jag sliter mig inte därifrån utan står troget och dansar från 23.00 - 05.00.  Kato – Turn The Lights Off (feat. Jon) - Radio Edit 

Jag dansade salsa i korridoren med David Miranda...så jäkla härligt, kanonkul.

Hittar även en väldigt trevlig grabb från stockholm, en kille i byggbranchen, som rest runt i Austrailen och klipphoppat och lärt sig rida hästar på en ranch. Och framförallt - killen kan dansa!!! Han har t o m varit danslärare i vals och wienervals.... Det var som hittat. Vi två ställer oss på dansgolvet och vi två är de sista som lämnar stället där på morgonkvisten. Jag följer honom till en taxi och sedan åker han till flogsta och jag går hem till mig. Så jäkla skön snubbe.... om jag någon gång ska dansa i sthlm, så ska jag dra med honom.

---

I söndags var jag i ett förhållande...

Norah Jones – Come Away With Me

Myste med Johan till kl. tre på eftermiddagen. Strosade ned och åt pizza på palermo, köpte med oss italiensk glass från ett litet mysigt fik på min gata, gick och satte oss nere vid ån bland all grönska och tittade på änder och gosade.

Promenerade runt i lilla staden bort mot Tuna backar och kom fram till hans mammas lägenhet. Gick in och
hälsade på hans syster som var hemma, åt mera glass och tittade på roliga youtube-klipp på datorn. Jag och hans syster dividerade om vilken som var snyggast i Twilight...

En sån där dag där allt stämmer... Man myser, man strosar runt i de vackra kvarteren, man stannar och doftar på en blomma, tittar på naturen, håller hand, njuter av ledigheten och tar dagen som den kommer...

Melody Gardot – Baby I'm A Fool

Jag är inte kär och det är ett problem. För det är en fantastiskt gullig kille som hittat mig. En som vill mysa och gosa, en som beundrar mig, någon som tycker jag är speciell och jättefin.

och det borde vara jättebra...

Men något ställer till det. En av anledningarna är att jag har börjat inse fördelen med att vara snygg, sexig och singel :P Skämt åsido; jag börjar gilla tanken med att vara ute och flirta, känna att jag är fri att göra vad jag vill och kunna göra sådant som jag tydligen ska ägna mig åt i min ålder.

Att då fastna i en förhållandeliknande-relation när jag uppenbarligen varje ledig stund letar efter något nytt och spännande att leka med är inte någon jättebra situation. Speciellt inte när jag får dåligt samvete över vad jag gör. Och då är jag inte ens tillsammans med killen.

Det gnager nämligen en tanke i mig; När jag inte kan få den jag vill ha får jag väl försöka roa mig med något annat. Då lockas jag av leken, av att retas, att få den där uppmärksamheten av just den jag valt, se hur och vad nästa steg ska bli... Då vill jag varje gång ha bekräftelse från något nytt håll. Av den anledningen kan jag inte fastna i något - hur bra det än är - när det inte är precis det jag vill ha. För än så länge är jag inte där, jag har inte bytt mitt fokus. 

Trots mina försök att tänka på annat, att fokusera på andra, finns bilden kvar. Bilden av den fredagskvällen, den personen, den känslan.

                                          I understand, I can't hold your hand.
                                               But I did it all, I did it for love...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0