Two to tango

I would like to visit you for a while
Get away and out of this city
Maybe I shouldn't have called but someone had to be the first to break

We can go sit on your back porch
Relax, talk about anything, it don't matter

Hmm, vad galet nervös jag blev nu då, det är ju sanslöst - det är ju knappast så att jag har gjort något olagligt!
Men nu är det skickat, ett fint formulerat mail och alldeles vänskapligt!

Pratade med min söta dalatös idag och hon gav mig väldigt kloka resonemang. Det är egentligen bara jag som gjort min situation krånglig, det är hos mig problemet ligger. Det är väl i och för sig vad Ellen också resonerat kring; "Det är ju ditt ex, du känner honom och det är ju bara att du går ned och dricker kaffe och pratar om du har lust med det... Det är inte konstigare än så"
Nej kanske inte...   

Men jag har i snart två veckor nu hamnat i en väldigt krånglig sits, enligt mig själv. Men egentligen tycker jag nog inte att jag ensam bär på ansvaret om att ha gjort saker och ting krångligare. It takes two to tango...

Anyhow detta har i alla fall gett resultatet att jag inte längre kan gå ned på nationen. Alla anledningar tycks mig för dåliga och jag blir nervös av tanken att jag ska träffa på honom... Egentligen borde jag inte känna så, han har själv uttryckt önskan om att kunna umgås med mig.

Vad i meningen "Sluta inte med att komma till nationen, jag vill kunna träffa dig och prata med dig" är det som jag inte förstår? 

Men efter vad som hände... Och det borde inte ha gjort något, eller jo, faktiskt... Det är väl egentligen inte ett dugg konstigt att det blir en märklig situation efteråt.

Och sen inte ett ljud... och det påverkar. Jag vet inte hur jag ska bete mig, utåt låtsas som ingenting men det rimmar väldigt dåligt ihop med vad jag tänker och känner. Det har hänt och jag tänker en massa saker utifrån det.  

... och den här j*kla tystnaden... sure, det kanske skulle verka konstigt om han plötsligt hörde av sig, utåt sätt, men med tanke på vad som hänt och på mig, skulle det vara lite skönare att inte behöva känna sig som the whore of the day - han var kåt och jag råkade vara där-kinda girl. 

En önskan om att han fortfarande skulle vilja umgås med mig, som vänner skulle kännas lite bättre för självkänslan. Att det faktiskt var sant det han sa. Att saker och ting inte har ändrats på de veckor som gått.
Att det fortfarande stämmer.

           

             



 

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej sötis. Känns skönt att du tog fast på mitt råd, it takes two to tango! Håller tummarna för dig söta, du är stark!! Puss på näsan! ;)

2010-02-23 @ 15:55:38
URL: http://eggwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0