Soffrymningen

Linis och Millis bestämmer sig efter helgens diverse spralligheter för att ta igen sig med lite husmanskost - läs pizza - hemma i Linis lägenhet. Mycket trevligt och klockan går och det blir inte direkt varmare utomhus om man säger så, -16.

Linis får en kanonidé. Tänk om syster skulle ta och sova över? Det blir det perfekta tillfället att inviga hennes  bäddsoffa. Millis mumlar något otydligt men Linis bara strålar av energi och börjar genast bädda ut soffan. Hon passar även på - i denna förtjusande stund - att demonstrera stolt hur mycket sittningsmöjligheter, som det finns i hennes soffa:

Så här kan man sitta i den...



...och så HÄR kan man sitta i den:



Här kan man va...



åh åå HÄR kan va...



- Jättebra... tycker Millis, vänta bara tills jag har gått på toaletten så kan vi bädda färdigt sen.
Efter en stund tycke Linis att det låter väldigt mycket från hallen - konstigt - och går för att utreda detta mystiska ljud.

Linis hittar Millis påklädd i hallen... Behöver man ha ytterkläder på sig för att gå på toa?



- Öö öh... piper Millan och tittar förskrämt på sin storasyster som blänger på henne från 2 meters höjd... [stod linis på en stol måntro?] - Ja... jag öh tänkte att det kunde bli lite kyligt inne på toaletten så jag tänkte...öh.. hehehe.. Men nu när jag ändå står så lämpligt vid dörren så kanske jag skulle ta o gå hem....

På ett ögonblick kastar sig Millis mot dörren och försöker febrilt att ta sig ut. Linis försöker å sin sida stoppa sin soffgäst....

"Men soffan...du skulle ju inviga soffan ju...."


 
Näää.... det kanske inte riktigt gick till på det viset, men roliga bilder blev det!! ;)

Sov så gott!!

Kommentarer
Postat av: Lina

"millan kastar sig förbrilt mot dörren" hahahahahhaha!! Underbart!

2010-02-22 @ 14:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0