Will I?

                             Times are shitty, but I'm pretty sure they can't get worse

Då var man tillbaka på banan. Eller? Tja, låt mig uttrycka det på detta sätt: jag lever, jag skrattar och travar på -hoppas bara att jag är klok nog att trava på framåt.

Vad har jag hunnit med att göra under dessa dagar? Jag har hunnit med att bli ett år äldre, numera stolt 21 åring. Min kära syster bakade en jätte vacker tårta åt mig - hon borde överväga att bli konditor:

                                   
                                            

  
                        

I och med det, hoppade den efterlängtade klokheten på mig, som en... flygande liten vovve:

                                     

Tack vare den kan jag nu äntligen komma igång med att tentaplugga. Finally. Började förtvivla ett litet tag, men nu j**lar anamma ska det bli lite ny fart i lådan...

Jag och mina kursare, Lars o Staffan, har gjort upp rediga strategier för hur vi ska ta oss an uppgiften att bestiga det otroliga berget av kurslitteratur.

Planen går ut på att jag fokuserar på två måltavlor, "den västerländska politikens historia" och "framtidens arvtagare", Lars backar upp med "den svenska idéhistorien" i ryggen, och sedan jobbar Staffan ute på flankerna med  "Outram" och "Sapfo". Sedan går vi ihop och gör ett aggressivt framryck mot resterande böcker, jobbar oss succesivt igenom instuderingsfrågorna, parerar motattacker och har siktet inställt på att ta oss en rejäl bit framåt med "varannandagsmöten". Med gemensamma krafter ska vi överleva och gå segrande ur tentastriden.


Annars då?

RENT Soundtrack – Will I

Vad gör man med tomheten? vad gör man när man försöker döva känslan och fokuserar på andra saker, men det inte hjälper? Saker blir inte alltid som de borde vara eller som man skulle önska. Det kanske är bäst så här? Man kanske inte ska hoppas på att ta upp en kontakt, som inte är meningen...
Men jag saknar den, även om det gör ont. Jag kan inte ändra på saker o ting. Jag kan bara acceptera läget och hoppas på att tiden får den tid den behöver och att det fina inte försvinner, utan har kraft nog att omvandlas till något annat. 

Jag vet att stormen kommer andas ut och dö. Det kommer skina en sol och blåsa en vind. Den behöver bara lite mer tid på sig. 


                                          Will I lose my dignity? Will someone care?
                                         Will I wake tomorrow from this nightmare?
 
                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0