Den extraordinära tisdagen

              

Igårkväll var det vinprovning med vår vinguru Matilda hemma hos mig. Fem tjejer, fem viner. Middagen för kvällen bestod av choklad, vindruvor, ostar och kex i massor. Det provades tre röda och två vita viner; kryddiga o mustiga, mjuka o bäriga, fruktiga o smakrika och druviga o blommiga.

Vi åt o drack och vi drack o åt, lyssnade och lärde oss en massa mat -vin- nyttiga saker.

En mycket trevlig tillställning, som lär bli tradition. Nästa tisdag är det ny samling hemma hos makeup-artisten Isabelle i flogsta. Förväntningar är höga men det lär bli lika bra och trevligt!!!

Denna vår ska bli min projektvår. Jag ska då börja träna boxning och spinning med Matilda, umgås med mina nära och kära, gå på vinprovningar, ta upp söndagsfikat med korridoren, undvika uplands, fundera ut vad jag vill göra i höst, ta tillvara på tiden, hitta nya glädjeämnen, skratta mycket...

Jag satt med Texas för någon vecka sedan och analyserade saker och ting. Vad jag insåg var att mitt rum i Uppsala är precis som jag just nu. På ytan är det bra, rent, prydligt, ordning och reda. Men om man väl öppnar en låda eller någon av garderoberna är det fullkomligt kaos. Det är väl ett slags motto jag har, det behöver inte vara nystädat, det ska bara vara undanplockat så att det ser rent och snyggt ut.   

Men nu ska det städas ut lite lik ur garderoben, det ska ske mental vårstädning och konkret sortering av mina byråer. Nya stora lådor har införskaffats på ikea, nu är det bara att göra slag i saken och vika och göra fina högar av mina kläder och tankar. 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0