Igår, idag

Igår var äntligen min första lektion i populärlitteratur. Väldigt intressant grupp av människor och troligtvis en mycket bra lärare, jag är optimistisk!!!

Igår lämnade jag dessutom tillbaka huvudnyckeln till flygeln till Petter, nu behöver jag inte längre vara orolig att jag slarvar bort den- jag har vaktat den med mitt liv. Dessutom insett att jag blir otroligt nervös och skakig när jag hör hans röst utanför min dörr i korridoren... Jag inbillar mig dock att det bara kommer vara så just nu, att det bara är en fas jag går igenom... 

Igår packade jag min lilla röda väska med bra-att-ha-grejer utifall att jag måste lämna landet illa kvickt, vilket jag idag ska [läs åka ned till växjö]

Igår tyckte jag mig gå förbi Johanna, men jag tror knappt att jag hann reagera och hälsa, vilket kändes synd.

Igår såg jag underbara Sissela Kyle på tv med hennes nya program "Dödssynderna". Igår var temat Avund. Hon är så himla härlig och bra. En halvtimme av både tänkvärda saker och skratt. Avund är ingen dödssynd. Avund är ingen synd mot mänskligheten. Avund är bara en synd emot sig själv. 

Igår insåg jag att jag antingen är konstant förkyld eller så är min näsa dammalergisk.

Idag då?

Idag vägrade jag att vakna, men tvingades göra det ändå. Snart bär det av med lilla tuffelitåget mot Stockholm och sedan vidare ned mot de grönare breddgraderna i Småland. Jag ser fram emot att köpa god lunch på Centralen och att sedan sova mig igenom 2/3 av resan och kanske hinna med att plugga så smått sista biten.

Idag flyr jag äntligen från stan. Erkänner att det känns väldigt skönt att få en anledning att inte vara i närheten av Uplands. Jag flyr iväg med tåget från ilskan och saknaden. Tuffar mig bort från vardagen och låtsas som om saker och ting är annorlunda. Åker bort från en person jag tycker om och en vänskaplig famn, som inte längre kramas. 

Idag funderar jag hur det är med min vän, och vad som har hänt. Jag hoppas han hör av sig om han vill prata.
 
Snart avgång med tåget. Snart fem timmar i eget sällskap och en massa tankar.

Men se saker från den ljusa sidan... hmm, jag måste nog fundera lite på den sidan...

      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0