Omstart

Då var man utflyttad och inflyttad. Bytt sida. Gått från klarhet till klarhet.

Jag kommer sakna min fina trädgårdsutsikt, de vackra lindarna, gräsmattan. Men jag ser i alla fall domkyrkotornen och klockan så fin uppsalautsikt får jag nästan ändå.

Förstår knappt hur fort saker o ting har gått, vilka märkliga saker som har inträffat sedan torsdag... Men jag har fått tillbaka min trygghet i Uppsala, nu behöver jag inte rymma till landsbygden utan kan stanna kvar i stan, och njuta av att bo centralt. Att man kan gå ned och ta en spontanfika vid halvniosnåret på kvällen utan längre framförhållning än 2 min.

Jag kommer inte höra dessa röster nerifrån expen, jag slipper framförallt höra den förbannade expendörren - nu kan man äntligen få lite andrum från alltihop.

Nu ska här omstartas, även om saker och ting fortfarande gör lite ont... Men man ska aldrig ångra det man gjort - Nu är nu och då var då. Nya möjligheter!!

Projekt inför våren:
Börja sjunga igen - ska kika på medborgarskolan eller folkuniversitetet
Bli duktigare vinkännare, här krävs regelbunden vinprovning med Matilda :)
Bli riktig vän med Petter
Behålla den nyvunna vänskapen med Hampus
Bli allmänt bättre på att hålla kontakten med mina fina vänner
Börja på en helt ny dans ex. tango, lindyhop
Bli vig
Fundera ut vad jag vill jobba som, socionom?

Idag är det inköp av nya skor som gäller - utan bra skor på fötterna, hur ska man då kunna ta sig an vägarna i livet?

Sedan kommer det bli lyxig systerträff med middag på restaurang! 

                      
                           Håll de bra nära hjärtat, låt de andra gå... 

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0