Fredagsmöjligheter


              

Josh Groban – Oceano

Jag vet inte riktigt vad jag missade igår, men folk är ganska dåliga på att informera om saker. Jag trodde att jag bara missade en kväll att ringa reccar och det är väl andra människor oxå kapabla till? Men jaja, jag uppfyller i alla fall mitt löfte till mig själv att hålla mig borta från Uplands och det löftet väger tyngre för mitt eget välbefinnande. 

Istället ägnade jag kvällen åt att kika på Jannes nya lägenhet och gå igenom ett antal Scrubsavsnitt och "How I met your mother". Till detta serverades Ben&Jerry-glass. Trevligt absolut, men klockan tickade på och blev allt senare och jag hade gett mig tusan på att gå upp tidigt på fredagen, så jag tänkte minsann inte låta klockan bli alltför mycket.
Dock fick jag inte riktigt gå hem, och jag känner ett uns obehag när jag tänker tillbaka på det. Om det här hade varit en helt annan person och en som jag inte känner lika väl, hade jag nog förmodligen blivit rädd - jag har absolut ingenting att sätta upp emot ifall en 1,90 kille med dubbel kroppsvikt gentemot mig och med kampsportsbakgrund, skulle bestämma sig för att hålla kvar mig där... - men nu blev det ju absolut inte så. Därifrån kom jag och jag fick mig en iskall vinternattspromenad hem till flygeln.

Denna dag, en fredag. En produktiv dag; ni vet, en sån där dag då man känner orken och lusten komma tillbaka. Solen vaknade upp bakom sitt molntäcke, tittade fram och sken in genom mitt fönster och jag fann en inre kraft att orka stiga upp tidigt för att få ut mer av min dag.

Idag sattes bollen äntligen i rullning. Den har bara väntat på den rätta tiden och idag kändes det rätt. Idag kändes det annorlunda i luften, den tycktes spraka och gnistra av kyla - den andades förändring - ny, iskall förändring... Jag har länge varit förbannad, haft en diffus äckelhetskänsla mot mig själv och diverse saker i min omgivning, och känt att jag kunnat klättra på väggar av frustration.

Idag var en ny dag. En ny dag, på så många sätt ny och annorlunda än vad tidigare dagar varit. Den här dagen var speciell, den hade potential för förändring. 

Inspirationen jagade ifatt mig och efter en tur in i min favoritbutik[!] - med nya underkläder att möta världen med kommer man långt, vill jag påstå - drog jag iväg till en frisör och klippte och fixade mig en ny hårfärg! Mer färg och glöd åt omvärlden, det finns på tok för lite av det.

Hann även med en lunch/fika med en nyvunnen väninna och under mycket skratt bildade vi en hämningspakt! En mycket trevlig bekantskap, en kadettdam med brett nätverk, detta bjuder på stora möjligheter!!!   

Helgen har även den sin skörd av guldkorn. Lördagen bjuder förmodligen på planer att ta sig in till Stockholm och träffa Emelie. Dessutom kommer det frossas i svenska mordutredningar och fikas på ett av de mysigaste caféerna i huvudstaden, vetekatten. Kanske finns det chans till att strosa runt i gamla stan och promenera runt i de vackra kvarteren runt slottet. Gå en fotopromenad med solen i ansiktet och känna frisk vinterkyla mot kinden? 

På söndag kommer det att bli träning med Matilda. Hon är en sådan inspirerande person, att jag tänkte hänga på henne i hennes träningsglöd och genom det få ett härligt utlopp för en massa uppdämda känslor. Med adrenalinet till hjälp kan man bygga upp kondition och muskler och bli atletisk inför våren. Det är min förhoppning ;)

Det känns lite bra just nu och det gillar jag!

Borde dock åka hem till Uppsala, jag hade lovat mig själv att inte fastna i åka-hem-spåret, men det är lättare sagt än gjort. Det är kallt ute, det tar tid, det kostar pengar... Det finns väldigt många bra svepskäl som man kan övertala sig själv med. 

Dessutom får jag väldigt många telefonsamtal, som vill dra mig in mot den glittrande kvällsstaden. Kanske blir det bio, kanske en drink med goda vänner...

Anyhow, det är fredagkväll och fredagen bjuder på väldigt många möjligheter, som det bara är att ta för sig av.

Vi kan kort o gott kalla det Fredagsmöjligheter helt enkelt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0