The bitch is back

                                 Orianthi – Suffocated

       

Vaknar på min värsta tänkbara sida. Får därefter telefonsamtal från Uplands. Behöver jag nämna att jag ilsknar till som sjutton?

Får förfrågan om att komma ned och städa på nationen. Bestämmer mig för att gå ned och hjälpa till, men i utbyte mot att jag inte behöver vara kvar på reccemottagningen.

Jag borde ha anat att det skulle bli dåligt. Jag blev galet arg igår, bara jag såg dem, hur sjutton ska det inte bli när jag ska befinna mig i samma lokaler?  

Kommer ner, börjar städa på tryggt avstånd från alla andra. Då har vi Petter, som kommer in och försöker socialprata med mig. Jag ger korthuggna och halvirriterade svar, dock så inser jag att han faktiskt försöker prata och "umgås" med mig. Men jag är på för dåligt humör för att orka vara trevlig. Efter en liten stund tappar jag humöret totalt och skriker "Tönt... Petter - gå bara härifrån och städa!"

Man kan väl säga att vår kommunikation inte riktigt fungerar som den ska - och det är på grund av mig. I'm aware - the bitch is back...

Men det är väl klart att det är betydligt svårare för mig, för jag har inte gått vidare på samma sätt som han har gjort. Jag tampas med en rejäl ilska och den blir inte bättre av att jag ser honom eller henne nere på nationen.

Detta visar bara att jag måste ta en paus därifrån. Jag kan verkligen inte behärska mig. Min stubin är fruktansvärt kort, jag tänder till på alla cylindrar och reaktionen är omedelbar. Jag hinner inte ens tänka mig för utan fräser till på en gång och häver ur mig diverse svordomar. Till mitt försvar måste jag då säga att jag bara tappar humöret när jag ser eller hör dem.  

Men för att lätta mitt dåliga samvete skickade jag ett ursäkta-mitt-dåliga-beteende-mail till honom när jag gått därifrån, så jag hoppas att min ursäkt godtas...

Jag är ingen arg och negativ person egentligen... Jag försökte dock hävda att jag var det när jag pratade med Petter i telefon - naturligtvis var det han som ringde - men han höll inte med, utan hävdade att jag var "som en snöflinga". Antar att det är positivt... ?

Gick i alla fall, som sagt från nationen och träffade Matilda, som drog med mig till det nystartade gymmet "1477",  otroligt fräscha lokaler! Vi bokade in oss på ett 75min spinningpass och efteråt gick vi lös på och attackerade varsin boxningssäck. Jag lär ha några rejält fina blåmärken på mina knän imorgon. 

Men guuud vad otroligt härligt det var att få utlopp för den här ilskan jag burit på idag. Rena terapin!!!

Vårt rejäla träningspass avslutade vi sedan med att sitta och relaxa i bastun... Förstå, först får man chansen att slå ur sig alla sina aggressioner och sedan varvar man ned med en dusch och bastubad. Precis vad jag behövde.

Nu känner jag mig ganska lugn och tillfreds. Häxan i mig har fått sin skörd av utbrott idag och ligger nu i dvala. 
Men jag vet vad jag måste göra. Jag måste hålla mig borta från Uplands, tills dess att jag kan behärska mig och vara trevlig igen.

Måste bara ned och skriva kontrakt och sedan bryter vi kontakten för ett tag. För som situationen är nu kommer jag bara gå omkring, som en tidsinställd bomb och attackera för minsta lilla. 

Om jag behöver tid och utrymme för att lugna ned mig, får jag se till att skaffa mig tid och utrymme.

                 Ingen kan hjälpa den som inte hjälper sig själv. 


Kommentarer
Postat av: Lina

puss och kraaaam. middag någon dag i veckan kanske??

2010-02-01 @ 11:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0