En biljett till amazonas

När åkrarna och ängarna grönskar i mistralgrönt och kvällsolen lyser över fälten och får stråna att skifta i guld... Då vet man att det är sommar.

Jag tar bussen från landet, har varit och vattnat blommorna i mina föräldrars trädgård och passat på att ta in färska rosor i köket och i deras sovrum för att välkomna de hem igen från deras resa. 

Jag har även passat på att plocka med mig lite färska maskrosblad till det lilla marsvinet jag passar. Tror att hon blev nöjd, för hon satte genast igång att gnaga i sig bladen och kuttra lite förnöjt. 

Det luktar hö i mitt rum, så imorgon lämnar jag över ansvaret till mina föräldrar så att hon får skutta lite i gröngräset och jag kan få chansen att vädra ut mitt rum.

Nu är alltså måndagen gjord. Ännu en dag att stryka som avklarad. Det har varit kvavt med gassande sol, kläderna har klibbat fast på kroppen och kallduscharna har hägrat framför en när man jobbat. 
Förmodligen kommer det att åska om någon dag och förhoppningsvis regna för att lätta upp den här tryckande hettan. Nu är det varmare utomhus än det är inomhus och luften står absolut stilla. 

Ge mig ett oväder som kan fräscha upp gatorna och göra luften regndoftande och ren att andas igen.

                                             David Arkenstone – Forest Song

                

Elle så borde jag skaffa mig en biljett till amazonas regnskog, där det är hett och fuktigt på dagarna och nätterna är fyllda med otroligt maffiga regnoväder.     

               

                    Då är man i alla fall förberedd och vet vad man kan förvänta sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0