Vaken eller sova?

Klockan är halv elva på kvällen. Jag gick upp på tok för tidigt och jag är egentligen jättetrött, men det är ljust ute och jag vill inte gå miste om den här dagen. Alltså finns dilemmat gå och lägga sig eller vara vaken.

Inte för att det egentligen spelar någon roll vad jag än gör. Dagen har passerat, jag har jobbat sedan sju i morse och jag vill nog egentligen bara gå och sova. Det är ett av de bästa alternativen efter att mitt sällskap försvann.

Lättretlig och ironisk skulle väl bäst passa in på mitt humör idag, men jag måste ha varit tillräckligt trevlig för jag hade en skojig middagskonversation med Dannfors och Texas.

... Antingen går jag ut och promenerar i den smått kyliga/halvljumma kvällen eller så går jag sover...

Idag är det den första juli, en tredjedel av sommaren har gått och den tanken gör mig aningens nervös.

Visst, jag jobbar, jag spenderar pengar på en fantastisk - men dyr - klänning för att kompensera det faktum att jag inte kommer ta mig någon annanstans än Uppsala i sommar. Och den känslan trivs jag inte med, jag känner mig fastlås av jobbet. I Uppsala finns ingen vy som kan avleda tankarna från allt som jag inte får tänka på, här finns bara höghus och bilar och trafikljus...

Ljuset lockar mig att gå ut samtidigt som mitt huvud gärna skulle vilja lägga sig på en kudde.

...Å ena sidan och å andra sidan...




  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0