25årsfest i Linköping

Åker ned till Växjö med världens tyngsta packning. Åker därifrån på fredageftermiddag med siktet inställt mot Linköping.

Jag hinner med att slänga in min väska i Matildas hus innan vi drar iväg till ICA Maxi och storhandlar inför lördagens festligheter. Den stora frågan för oss är vad man kan äta till rotfruktsgratäng? Något som passar vegetarianer...hmm... Det slutar med att vi radikalförändrar menyn. Istället för lax och krångel så får det bli vegetarisk medelhavspaj istället. Puuh, då var det dags att jaga runt med en stor kundvagn och kryssa bland övriga kunder. Fyra kassar senare, har vi bara ett stopp kvar innan vi kan åka hem - Systembolaget. Räcker tre liter vin till bål?

Äntligen hemma och vi kan pusta ut. Här bjuder Matildas trevliga föräldrar på fördrink iform av gin och grapetonic.

 

Lammkotletter med honung och rosmarin, klyftpotatis, avocadosallad och ett fantastiskt rödvin, som jag inte kommer ihåg namnet på... Efterrätten bestod av klassiskt god kladdkaka, kaffe och egengjord björnbärslikör.

Matildas födelsedagspresent från mig - Den ultimata Barboken på 800 sidor. 

  

Sent omsider drog vi oss upp på övervåningen, gjorde en checklista till morgondagens förberedelser och slängde oss ned i varsin fåtölj framför Disneyfilmen "Skönheten och Odjuret" - den absolut bästa disneyklassikern enligt mig.

Paige O'Hara – Belle



Paige O'Hara – Something There

Lördag...

Jag vaknar till aktivitet. Matilda har redan varit uppe en timme och lagat pajdeg. Så var det dags att sätta igång med alla förberedelser, ackompanjerat till schlagertoner. Hacka, mosa, krossa, döda grönsaker till medelhavspajen, duka bordet, hämta stolar,  baka kladdkaka, duscha, fixa bål, ordna förrätten, sista checken att vi inte glömt något och så göra oss själva iordning.

 

 

19.00 är alla gäster samlade och vi hugger alla in på bålen och minglar runt.

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0