Someday

En knackning på min dörr. Med hoppet vaknandes inombords går jag upp och öppnar.... och släpper in honom.

Och sedan pratar vi och pratar och pratar. Jag får äntligen svar på många av mina frågor. Jag får prata och jag får lyssna.

Det känns bra, han är där och han lyssnar och han undrar hur jag mår. Och jag blir alldeles överlycklig! Den känslan sitter fortfarande i. 

Jag förstår när han säger att han tycker om mig, men att han inte är kär i mig längre. Alltså måste jag komma på något sätt att komma över honom. Jag måste processa färdigt tills det att jag är redo att gå vidare. 

Hur ska jag göra? Ett steg i rätt riktning vore väl givetvis att vi slutar ligga med varandra. Och det ska vi tydligen försöka göra.

Men jag vill fortfarande behålla kontakten, att vi ska försöka vara vänner och att jag inte kommer att tappa bort honom. 
 
Hur ska jag lyckas få honom ur huvudet? Just nu, när jag uppenbarligen är trött på precis allt... Jag känner mig ganska värdelös rakt igenom.

Har verkligen inte den blekaste aning om hur jag ska lyckas. Jag saknar en plan att gå efter. Och han befinner sig  uppenbarligen inte i världens enklaste sits, han heller. Shit, det snurrar myket tankar, men just nu känns det bara så himla mycket bättre. Jag vet inte riktigt hur länge den känslan kommer att sitta i, men jag får försöka se det lilla ljusa i situationen.  

En dag kanske jag lyckas. Förhoppningsvis. Men just nu vet jag verkligen inte.  

                                         Eternal – Someday

                                         One day, someday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0