Falska människor

Att det finns människor som medvetet vill såra och förstöra för andra... Jag trodde inte att folk kunde sjunka så lågt.. men tydligen.

Vet knappt var jag ska börja, är så jäkla arg men det känns ändå bra att min första instinkt var den rätta... "Det här kan inte stämma, det här kan inte vara sant" Men när Tengil den onde i en halvtimme sitter och berättar om alla de gånger hon legat med min kille, tröstande lägger armen om mig och menar att hon velat berätta det här tidigare för mig, men inte förmått sig till det...

Gaaaaaaah....

"Jag säger det här för din egen skull, så att du ska veta exakt vem det är du umgås med..."  

"Jag har mått jättedåligt över att du hatat mig så, för jag har aldrig försökt förstöra för er..." 

" Jag vill bara säga att du förtjänar bättre, du förtjänar att ha någon som respekterar dig." 

" Vi påbörjade detta i början av sommaren, och vi avslutade detta någon gång i vintras. "

" Jag visste inte att ni höll på, för han sa alltid att det inte var något mellan er. Han kom och knackade på min dörr mitt i nätterna och talade om att han var kär i mig. "

"Kommer du ihåg den gången när han försvann från nationen? Då gick han hem till mig och så i efterhand har jag fått höra att du hade varit kvar på nationen och väntat på honom... Shit vad jag mådde dåligt efteråt, jag tänkte att guuu, vad ska Camilla tro om mig nu?" 

"Han är ett svin som inte förtjänar dig. Han låg med mig och charmade mig, och så gjorde han antagligen med dig oxå. De saker han sagt till dig, har han även sagt till mig och det har han säkert sagt till Erika också..." Han är manipulerande, han vet precis vad han ska göra och säga för att få folk att falla..."

och jag grät hela kvällen med Pingsi på expen och kunde inte tro att detta vara sant.

Men som tur är så kände jag att jag måste prata med någon, jag tänker inte acceptera detta, jag vägrar  acceptera att det här kan vara sant utan att fråga någon som jag vet har koll på hur det verkligen ligger till. Petter eller Stina. Jag gick till nationen och där fanns Stina. Och hon blev chockad och kunde dementera hela historien och berätta hur det verkligen låg till.

Men det allra värsta var tvivlet som dök upp. Lixom "Varför skulle Tengil ljuga för mig nu? Vad tjänar hon på det?" Det har gått ett halvår, han o jag är inte tillsammans längre... Hon tjänar inget på att ljuga för mig, mer än att förstöra och såra andra och DET tänker jag att folk inte medvetet vill göra. Men tydligen.

SÅ jävla ruttet. Ljuga mig rakt upp i ansiktet. 

Men nu vet jag. Jag har inte haft fel, mina tankar stämmer fortfarande. Jag är omgiven av bra, goda människor och inte monster. Hon kan vara en falsk orm. En patetisk varelse som inte drar sig för att hämnas på personer ett halvår senare...

Bara, vad kände hon att hon fick ut av det? Kände hon sig bättre efteråt?

Nåja, hon är inte värd att lägga tankekraft på. Men men... tro inte på vad andra säger förrän man själv har satt sig in i frågan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0