Det är dags för fredags...tvätt?

Ibland kan man inte låta bli att älska läkare. I detta fall kan man inte låta bli att älska läkare med humor.

Eller vad sägs som: Ja du... jag ser att du är en riktig stamkund hos oss här, hehehe" Eller: " Ja, du kan ju testa den här kuren och se om den fungerar, annars är det bara att komma tillbaka... Ja, men du kommer väl förmodligen hit igen snart i alla fall så..." Mmm eller hur, jag tycker ju att det är så otroligt roligt att komma hit att jag inte kan låta bli...

Men de snitsiga sjuksköterskorna är inte så dåliga de heller. När man precis betalat för sitt drop in-besök dröjer det ca: 4 minuter innan man blir kallad till kassan igen. "Ja du, det här var ju inget snack om saken, du ska få träffa läkaren - det blir 140 kr till tack. Hehehe, det här var minsann lättförtjänta pengar *blink blink*"

Mmm jo, jag vet, jag visste redan utgången av detta innan jag gick hit. Jag har, som sagt gedigen erfarenhet av detta. Men lite skoj på jobbet måste de väl också få ha, det skadar ju inte.

Nåväl, det blev ett litet roligt apoteksuttag av detta också. Expediten tittar på den ena av förpackningarna och skrockar lite för sig själv. "Ja, det här var en liten lustig dosering... 'Efter behag'!!"

Vad svarar man på det??

Nåväl, jag har gjort lite roliga saker den här veckan också.

onsdagkvällen var jag och såg "Ett år av magiskt tänkande" igen på Stadsteatern med Uplands kulturnämnd. Sedan blev det god chokladkaka med Evy. efter det klubb "Wilde" på Kalmars nation med Johanna, Arash, Jimmy och övriga människor.

Torsdag blev det grillning med potatisgratäng, bearnaisesås och New Moon hemma hos syster. Senare på kvällen åkte jag in till stan och gick på Stocken med Vera. Vid kvart i tolv blev det dock hemgång för mig då sista tåget mot knivsta avgick. 
Men men men... Tåget rullade visst in på fel perrong. Och ja, vad ska man göra som resenär? Alla på perrongen tog ett kollektivt beslut om att springa över spåren för att hinna med. Lite "wild and crasy"sådär på en torsdagsnatt. 

Idag är det då äntligen fredag. Jag får äntligen gå iväg till min efterlängtade tid hos min frisör. Att få börja dagen med att få håret tvättat och huvudet masserat... Kan säga att jag nästan somnade i stolen.

En och en halv timme senare beger jag mig till jobbet och får jobba där till 19.30. Sedan busstur hem till Uppsala och äntligen har jag orken till att kunna städa och tvätta upp min enorma tvätthög, som legat på lur i min tvättkorg. 

Äntligen kan man då få avnjuta sin fredagkväll med nybäddad säng, rena fönster, nyvattnade blommor, nyvikt tvätt och den ljuvliga doften av citron, som stiger från aromalyktan på nattduksbordet. Mmmm.... Ett mycket bra sätt att inleda helgen på kan jag tycka. 

Och Imorgon är det så äntligen dags för Vårbalen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0