Arbetsfredag, Bröllopslördag, Cirkussöndag

Jobbade fredagen. Missade bussen och var inte hemma förrän vid 22.30. På en fredagkväll har man då två val, antingen går man och sover - vilket är ens första instinkt eftersom man är otroligt trött - eller så taggar man till och sover 45 min och går sedan ut för att umgås med sina vänner 23.45.

Jag tänker att jag är för ung för att gå och sova tidigt en fredagkväll, alltså valde jag alternativ nummer två. Och ja... det är ju ändå fredag, en väldigt speciell fredag, man vet aldrig vilka människor man kan stöta på....

Drinkar på jazzbaren med Evy, Linnéa, Marcus och Putte. Hälsade på Texas och Janne. Träffade sedan på Johanna och gick in och nosade upp jordgubbsfruktsallad efter restaurang Riksäpplet i köket. *mumma* Hamnade sent omsider på fredagssexa och traskade inte hem förrän vid 03.15.

---

Lördag. Hjälpte Marcus och PC att dekorera i festsalen inför bröllopet. Umgicks med Vera och Arash. Fick veta att det skulle vara "världens bästa sexa ikväll. Kom med Camilla och bjud med alla du känner."  Resten av Uplands var på mitterminsresa, men de skulle säkerligen dyka upp på sexan på kvällen... Hmmm, det låter uppenbarligen lockande. Kanske ikväll...

Med beslutsångest över kvällen polerar jag ljusstakar, dekorerar ledstänger med vita tygstycken och röda rosor. Avbryter mitt arbete för att gå iväg på pizzalunch med syster. Vi diskuterar fördelar och nackdelar med allt - fram och tillbaka. Går sedan hem och byter om för middag. Åker iväg med familjen till restaurang La Fleur för firande av mammas födelsedag. Otroligt god mat, ligger inte långt efter standarden på Peppar Peppar.

Kommer hem vid nio. Blir smsvälkomnad av Evy hem till Olov och dricker sedan skumpa med Evy, Olov, Maria och Erik. Därefter joinar Jonathan, Erica och Lisa. Runt 01 bestämmer jag mig för att strosa ned på Uplands och leta upp Johanna. Kommer ned och blir uppdragen till bröllopet och baren på övervåningen av PC, som vill bjuda på champagne som "tack för hjälpen idag". 

I trappan möte vi en äldre herre som stannar oss och tittar på mig och utbrister: "Vem är denna fröken då PC? Nog för att det har varit många kvinnor här idag, men ingen har varit lika snygg. Ja, jag måste bara säga det, du är väldigt vacker!!"  PC tar honom lite åt sidan och viskar; Jo, men nu kanske det är dags för dig att ta och gå ut till taxin där din fru väntar..."

Efteråt när jag fått mitt champagneglas frågar jag PC vem mannen i trappan var. "Jo, det där var brudens far..." Vilka oväntade saker som kan hända på bröllop...

Drack champagne, dansade med Johanna, pratade med Marcus, Arash och boundade med Adam och fick tillslut smaka en bit av bröllopstårtan. Väldigt lyckat!!! Långt senare blev det sexa, rökpaus med Arash och Marcus, vin med Vera och sent omsider vid 04.35 gick jag hem till min lya.

Söndag, uppe med tuppen eller mera uppe vid elvasnåret men anyhow. Ned på stan och tar bussen till Gränby. Hittar mina systrar och så strosar vi iväg på Cirkus Brasil Jack. Väldigt länge sedan man var på Cirkus, men det var lite samma känsla som när man var barn. Popcorndoft, sockervadd, förväntan i luften... Och vi blev inte besvikna; dresserade hundar, akrobater, clowner, hästar och jonglörer. Efteråt, fika och fönstershopping på Gränby. 

Annika avviker tidigare medan jag och linis fortsätter att strosa runt bland butikerna. Vid 18.00 promenerar vi sedan hem i vårsolen och fnissar åt gröna kort, stadigare mat, Kristina Lugn-diktsamlingar och roliga människor.  

Dagens bästa: Nu när vi har ätit hamburgare vid fyra tiden, så är man inte så hungrig. Man kanske bara behöver äta något lite stadigare bara på kvällskvisten.... [Va??] 

Och än är inte helgen slut. Vem vet vad som kan hända...
Kanske kvällspromenad. Kanske te-mys med Evy. Kanske något litet lättare/stadigare till kvällsmat.

Den som lever vidare får se...


Kommentarer
Postat av: PC

Ibland får man uppleva de mest oväntade saker!



Brudens far frågade idag om han hade skämt ut mig ;)

2010-05-09 @ 22:25:41
URL: http://pcreithe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0