Mellan ljuset och åskans dån

                              Jag kan ha räknat sekunderna som gick
                                     Mellan ljuset, och åskans dån
                       Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
                                 Om du var på väg hit, eller härifrån
                                

Gårdagkvällen blev faktiskt bättre än förväntat. Jazzbar med Johanna och sedan dans på sociologernas sittning med Anna. Och vem står i baren och är ansvarig för uthyrningen??? Just det!!!

Det förbättrar mitt humör oneklingen, det ska jag inte sticka under stolen med. Och klockan blir sen och jag stannar kvar och jag vet så väl vad jag hoppas på och jag vet så väl hur det kommer att bli...

                                 ... mellan ljuset och åskans dån...

Lördag, fika med Texas och sedan hjälper jag Vera att duka och fixa inför seniorssittningen. Vet att jag borde stå över sådana negativa känslor så som hämnd och att det är fruktansvärt barnsligt, men ibland kan jag lixom inte låta bli...

Men till min fördel måste jag i alla fall tillstå att jag sköter det på ett ypperligt subtilt och sofistikerat sätt. ^^

Exempelvis ändrar man om lite på dekorationerna, så att en kandelaber passande nog står ivägen för de vederbörande och så skrynklar man t.ex. till en namnlapp... Det är inget stort som någon egentligen märker, men det finns där om man har sinne för att lägga märke till detaljer.

På något sätt gjorde det mig lite nöjdare inombords, hur småaktigt och onödigt det än var. Men man kan inte vara vuxen och rationell hela tiden. Man står alltid sig själv närmast and so on...

                                Lars Winnerbäck – Jag får liksom ingen ordning

                                       Vad du än gör ta inga råd från mig
                                           Jag vet, de fungerar inge bra.


Texas ska laga mat åt mig ikväll, det är alltid något trevligt och så ska jag glömma allt dåligt. 
Allt är inte dåligt, jag har i alla fall kommit igång med att skriva på min uppsats. Jag är jättenöjd, jag har faktiskt satt igång, genast känns paniken lite mindre.

Nu: 18.15, om en kvart vankas det mat och sedan film eller tvserie tror jag. Vill gärna se fortsättningen på en av de bästa serierna som går just nu; Sherlock. http://www.bbc.co.uk/programmes/b00t4pgh  

På väg mot Texas och ibland önskar jag att jag borde vara både blind och döv. Men nu är det inte så och jag vet var de sitter och min blick dras automatiskt dit ändå.

                                  Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård
                                        Jag måste ha träffat, din frekvens
                                  Diskanten var svagare, diktionen mindre hård

Nå, döm mig då!!! Gör din tolkning, häll mig full med svar. Rita figurer, och dra en gräns


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0