I kalendern

Införskaffat väckarklocka med käckt och avskräckande pipljud. Numera kan jag i alla fall komma upp på morgonen, dock räknas min morgon som en aning senare än alla andras morgon.

När man slår upp min kalender står det snyggt och prydligt att läsa på lördagens schema fika med kadett kl. 13.00. Vid den tiden infann jag mig prydligt och punktligt utanför Palermo och detsamma gjorde han. 

Morotstårta på Linné och en hel eftermiddag att fördriva.

Officerutbildningen vid Karlberg, underrättelsetjänsten, dans, resor, bra svensk film, älgar, bilkörning... Våra samtalsämnen visste inga gränser.

4,5 timme senare skiljdes vi åt med orden att det varit en riktigt trevlig fika som vi borde göra om.

Note to self; borde ta och se om Notes on a scandal samt skenbart.

Nästa hållpunkt på lördagen var middag i Alsike. En dryg timme senare kommer jag och kära syster inkörandes på gårdsplanen och sedan vankas det trerätters med systrar, föräldrar och morföräldrar.

En riktig trevlig lördag.

Imorgon har jag än så länge bara en sak inplanerad. Det vankas stort dopkalas för Wilma med släkt uppe i Tierp. 
Och senare blev det visst bestämt att jag ska dricka kvällste med A... Märkligt hur livet kan svänga lite hit och dit.

I kalendern finns det nu bara en hållpunkt kvar: Läggdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0