Torsdag 23 september

Det här är vad du missade igårkväll på Camilla, här är ditt liv! [Hmm, har nog tittat för mycket på glee med Evy]: 

Igårkväll fick jag lyssna till ett jag-måste-få-prata-av-mig-prat med Johan i ungefär tre timmar. Jag lyssnade, förklarade, lyssnade och förklarade. Det är mycket saker som kan ältas och pratas om i tre timmar.
Exempelvis:

När jag nu inte har känslor av den graden - jasså, det finns alltså en slags allmän graderad känsloskala som jag har missat? är man över 70% innebär det att man är kär? - hur kan jag då tycka att det här är ledsamt och fälla tårar?

Tja, kanske för att jag inte är något känslokallt monster som tycker om att göra snälla människor ledsna? Jag vill verkligen inte såra, men det nödvändigt onda måste tyvärr ske ibland. Jag tror i alla fall att det kan ha varit en bra sak för oss båda. Jag fick gråta ur mig en del saker som jag inte pratat om tidigare och han fick förhoppningsvis bra förklaringar som kan hjälpa honom att processa det här och gå vidare.

Jag är inte speciellt bra på att hantera sådana här saker, men jag tänkte mig att om jag agerar som jag skulle vilja att någon annan gjorde för mig om situationen vore omvänd, så kanske det blir ett "bra" avslut ändå?

Nå, det kändes som om det gick bra, vi skiljdes inte som ovänner och vi har konstaterat att vi tycker om varandra som personer.

Nog om detta!!!

Idag hade jag tänkt plugga. Istället åt jag kalasgod lunch med Evy och tittade på Glee och vår återkommande favoritfilm Moulin Rouge. Vad vi inte kan citera därifrån är inte värt att citera!

Sedan Engelska Parken och kopiera mängder med artiklar inför nästa seminarie.

Kvällsmiddag runt sjusnåret med systrarna på restaurang Basilico. Alltid lika härligt när vi ses. "Tjena, det va mackan här då, stött på problem då..."



Nu sitter jag och ska fila på mitt uppsatsPM som ska in imorgon vid lunchtid.

Hur kommer det sig att jag sitter och skriver det kvällen innan deadline? Jag blir så trött på mig själv. Disciplin, någon?

Och däremellan kommer det trevliga avbrott, som inkluderar en massa te och prat om viktiga spörsmål; Vad gör man när ens kille inte vill ligga?

Tja, kan inte direkt säga att jag kan identifiera mig med den situationen (!) -ojoj- men jag tyckte nog att jag kunde ge rätt så bra tips och råd ändå, som jag tror kan gå hem. Tror att orden visuell retorik kan vara en passande benämning... Nasty Naughty Boy

Nej, nu måste jag fokusera. Back to business. PM, here wo go!!!

Kommentarer
Postat av: Mackan

stött på problem!

2010-09-25 @ 23:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0