Ny vecka

Hurts Feat. Kylie Minogue – Devotion

Ny vecka borde innebära ny energi till att ta tag i nya saker. En ny vecka innehåller nya måsten som måste göras och fler dagar att ta sig igenom, som på något sätt ändå tar en framåt.  

Just nu finns där ingen som helst ork eller lust till detta!
 
Inte hjälper det att jag numera går runt och kraxar som en kråka, hostar och pimplar te som en liten ynklig höna.

Inte hjälper det direkt att det är regnigt, kallt, grått och fruktansvärt mycket höst utomhus. Hatar hösten.

Inte hjälper det att jag känner mig stressad över hur mycket som jag faktiskt inte kan, men antagligen borde kunna.

Under andra omständigheter skulle jag ha dragit täcket över huvudet - mitt sätt att stoppa huvudet i sanden - och försökt att sova igenom allt, men eftersom situationen är som den är, släpar jag mig upp och sätter mig och pluggar istället.

Om jag sitter och tycker synd om mig själv? Det verkar väl onekligen så, jo jag förstår det. Men nej, jag ömkar inte. Inte så mycket i alla fall ;P

Jag bara tycker att det är lite... mycket saker på en och samma gång. Egentligen otroligt oviktiga saker men som ändå tar en massa tanketid. Men jag borde verkligen inte bry mig. 

Det är många saker jag bara inte borde bry mig om. 

Att känna nattsvart samvete över att man lät sig bli tvångshånglad av en av ens vänners barndomskompisar, när man egentligen bara vill krypa upp i någon annans famn och bli kramad en stund... det säger väl egentligen bara hur vansinnigt dumt allt är just nu.

Jag krånglar till saker, som säkerligen får mig att framstå som en av världens sämsta människor... och jag orkar verkligen inte med att saker krånglar nu. Jag orkar inte kämpa emot dem.

Vad jag mest av allt vill ha just nu är en enorm kopp te med honung i, en stor varm kram av en snäll person och någon som kan stanna tiden ett litet tag.

Till råga på allt är det måndag, hur hopplösa är inte måndagar?

En ny vecka och jag orkar inte med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0