You're the man with the plan - it's a brilliant scam

                  http://open.spotify.com/track/3QsWogO0CZDSfrlZFGk0rw        
   
                

What Have I Done?

Guuud....

Idag ska det föreställa onsdag and so far har jag:

Tittat på Filip och Fredriks nya serie på 5:an "Lite sällskap".  Sovit oerhört gott och väldigt länge och sedan ätit frukost i sängen.

Igår var en gråmulen dag där man tvingar sig själv upp okristligt tidigt, slänger sig in i en iskall dusch för att vakna. Därefter sitta sig igenom tre timmars grått seminarium och önska sig någonstans var som helst förutom just där man är. 

Men det blir bättre. Får äta lunch och sedan slinka hem till Evy och äta nygräddade pannkakor och prata om livet och fundera ut om man ska gå på förnuft eller känsla den här hösten. Vad som logiskt sett är bättre eller vad som känns bäst... 

Utan att ha kommit fram till någon slags lösning på alla dessa problem traskar jag således ut i regnet. Eftermiddagen har smygit över i kväll.

Vad kan man då göra en regnig höstkväll? Man kan antingen sitta i sin ensamhet och försöka vara duktig och läsa i en av artiklarna om dialogen mellan texter...

Eller så tar man sina första trevande steg in i en ny tvserie. Med nerverna hos en fågelunge vågar jag faktiskt titta igenom första delen av Twin Peaks. Men mycket av det kanske beror på mitt trygga och trevliga sällskap bestående av tre herrar, Adam och Ben and Jerry.
   
Guuud... Ibland behövs sannerligen inga ord. Bara en liten förvånad och förundrad känsla.

Jag känner mig som tagen på sängen X av så många orsaker... 

Note to self, kanske dags att gå ut och andas lite ny luft ett tag.

Greppa tag i Ipoden och med tokhög volym bara gå och gå och gå och gå och gå och gå...

The Motorhomes – The Man

Where streets are gold paved and you're the man, the man 
You're the man with the plan it's a brilliant scam
You're the king in the ring what a terrible thing
It's a shame that your game didn't work on the kids
Sing it out everyone we won't do what people say


Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud, visst var 'Lite Sällskap' bara helt galet? Jag skrattade nästan ihjäl mig och dog samtidigt nästan för att det var så pinsamt. White trash-människor, fast ändå ganska söta, liksom. Haha.

2010-09-15 @ 21:22:36
URL: http://wishfulmaddieny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0