Terminstart

Av någon mystisk anledning så lyckas jag vakna tidigt!!! Jag är helt chockad!! Klockan nio har i vanliga fall varit mitt i natten för mig, när man skriver uppsats och vänder på dygnet så kanske det är acceptabelt... kanske....

Nå, iväg kommer jag och hinner med att gå på inskrivningen på min nya kurs, konstvetenskap A. Det är med andra ord terminstart.

Har introduktionsföreläsning med en mycket... flummig lärare, men när man väl kommit över förvåningen om hur flummigt han pratar så inser jag att det kan nog bli en mycket bra vår det här. Texas o jag hamnar till och med i samma grupp.

Går iväg till polisstationen och fixar en ny id-handling, och jag mäter mig och inser att jag är 162 cm lång, varken mer eller mindre.

Men sedan blir det lite lite jobbigare... Lite läkarbesök och tranbärsjuicediet på det... suck suck suck! är lite ur gängorna och bestämmer mig för att åka hem och bli lite ompysslad i alsike. God middag och lite senare får jag chansen att prata om hur livet står till för tillfället.

Och jag får helt klart en av de bästa kvällarna jag haft på länge, trots allt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0