Here we go again

Här sitter jag igen. Long time - no see, jo, jag är medveten om den saken. Men nu känns det som om det vore roligt att ta upp den här sidan igen.

Första advent har passerat och mycket annat också för den delen. Jag har blivit sambo i en tvåa på andra sidan ån, numera rätt sida ån/stan. Dock ska vi snart flytta till en trevlig trea några hus bort och jag borde börja planera lite för hur den här flytten ska ske, men än så länge så skjuter jag gladeligen upp det för annat viktigt. Som för tillfället när jag sitter i mitt gosiga kök och försöker skriva min B-uppsats i Konstvetenskap.



Ja, det är fullt julpyntat och jag älskar det :) Jag insåg snart att om jag inte ska paja min rygg som när jag skrev min C-uppsats så måste jag nog tänka på en ergonomisk skrivplats - voila, ett köksbord med tillhörande stol :) Dessutom har jag bra utsikt över snön, som föll igår, och jag har fyra sekunder till kylskåpet och vattenkokaren. Ska man skriva uppsats måste man ha energi. Dessutom har jag min favoritskiva igång på spotify som heter Christmas 100 [Various Artists – Christmas 100  vilket är 100 klassiska julsånger sjungna av diverse bra artister.

Nå,
Min uppsats ska i alla fall fyllas med text om den fine svenske 1800-tals konstnären Marcus Larsson. Han gör helt fantastiska landskapsmålningar:







Det är helt ljuvliga oljemålningar och jag blir lika begastrad varje gång jag tittar på dem. Nu återstår dock bara att jag ska fylla sida upp och sida ned med en massa nyttig och bra text om honom... just det... bara fylla lite sidor... 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hejje!

Vad fint ni har det - mycket mer julkänsla än här måste jag erkänna. ;)

Så ni har hittat lägenhet!? Hyresrätt eller studentlägenhet?

Vad kul!! Och kanske inte så långt bort heller så vi fortfarande kan vara semi-grannar? ;)

Stor kram!

2011-11-29 @ 10:18:57
URL: http://www.sarapunktcom.se
Postat av: Camilla

Tack så mkt :) Jag satte visserligen upp allt julpynt för kanske mer än två veckor sedan... kunde lixom inte vänta längre, men det är ju ingen som behöver tänka på det nu :) Jo, vi har hittat en studentlägenhet på väktargatan så det är fortfarande väldigt nära er och på rätt sida stan :)

Kramar

2011-11-29 @ 14:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0