Rainy day

Trött och det är grått ute, måste vara söndag enligt min tideräkning.
Japp, det var det!

Hmm, vad finns det för bra orsaker till att gå upp den här morgonen? frågar jag min alarmsignal, som piper ilsket på nattduksbordet. 
     Ja, du kommer få dansa idag - ett stort +!!! Men egentligen borde jag plugga för att kompensera min lediga dag igår. Jaha, men du kommer i alla fall att få träffa 1q på dansen! och om man har riktigt tur hinner man tokgosa lite efteråt med honom.  

Men det är ju inte förrän vid 16.00, Varför ska jag kliva upp NU? Det är grått, regn i luften och kallt i mitt rum. Här finns inget som lockar nog för att jag ska vilja gå upp. Du får allt ge mig bättre anledningar säger jag uppnosigt till alarmet, som piper lika glatt och piggt var tionde minut utan att ta hänsyn till mig.

*Suck*

Ibland önskar jag att jag var med i en sådan där amerikansk tvserie, med musik och glada människor. Då skulle det här scenariet mera ha sett ut så här:

Camilla ligger och sover i ett renstädad sovrum bland nybäddade lakan och sover så där "hästenssängreklam-aktigt". Ljuset går mjukt upp och då sätter den runda väckarklockan igång att spela sin lilla glada truddilutt. Camilla slår upp ögonen och ler och Då börjar den här härliga och optimistiska bakgrundsmusiken att spela: 

http://open.spotify.com/track/75gSwzydOLxDKMeoIlnQ4e

Camilla blir genast pigg och ler strålande mot kameran. Hon kastar av sig täcket, slänger benen över sängkanten och vips var hon uppe...
Sidenmorgonrocken, som ligger placerad bredvid sängen, sveper hon galant om sig medan hon glatt smånynnar på "it's a rainy day.." och tar några glada danssteg, typ charlestonsteg där hon står. Detta leder till att hon dansar, trippar, snurrar och steppar sig fram genom rummet. Oj oj, där fick hon tag i en hatt och en käpp från ingenstans, så passande att de låg o skräpade på byrån... Ungefär där någonstans slås sovrumsdörren upp och de kära korridorarna kommer insteppandes, glada och sjungandes med hattar på huvudet och tillsammans dansar de ett litet galant shownummer...   

     Vi kan nog nöja oss där, jag tror att bilden gått fram.

Nåja, upp kom jag, dock en aning motsträvigt.
Jag pluggade. Jag fick dansa. Jag fick gosa. Jag fick åka brumbrumbil med Linis.

Det vankades kvällsfika hemma i Alsike.

Lina i mitt rum:
 

B2 alias Linis i köket:


Systrarna Lind är stolta ägare av New York-tröjor...




Linas obligatoriska hopp:


SYSTERBILD!!!


Kommentarer
Postat av: Lina

tihi! söta bilder. gillar den i köket..med korvarna till vänster. produktplacering?

2009-10-13 @ 15:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0