Miss independent anmäler sig som kökspion

http://open.spotify.com/track/5tpALNDEr2gMFls6hq25Mh

Hela världen är så underbar, om man är korkad, tom och glad.
Hela världen är så underbar, om man är korkad, tom och glad.

---
Hela världens hunger är samlad i mig...
Hela världens hunger är samlad i mig...

Jag är en vampyr
Jag suger och spyr 
låt mig komma in -
jag vill bli din.

---
En förvånansvärt bra dag. Börjar bra, sov förbi mina tre klockalarm, vaknar vid halv tolv och tittar ut genom fönstret. Mörkgrått och ett lövregn som faller ned från träden. Det är varmt och skönt under täcket och filten... knorr... vill inte gå upp... knorr knorr

Men upp kom jag. Och några minuter senare ringde Texas och tyckte att jag kunde äta brunch med honom. Och mat tycker jag ju om... Brunch *mumma*

Vedala-brunch med varma baguettebröd, chokladkaka, juice, pizza, kaffe, yoghurt och våfflor. Gott gottegott gott

Efter maten börjar jag lite vackert att knata iväg till salsan. Då ringer min syster och i förbifarten informerar hon mig om vintertidsbytet. Jaha... jasså...

Jag var en hel timme tidig, alltid något. Och i praktiken innebär det att jag faktiskt vaknade vid halv elva istället för halv tolv. Bra bra...

Hem igen, mailar Matilda om Virginia Woolf, analysskriver lite. Sen höstpromenad med Olle till salsan.

Otroligt härlig salsa... Shit vad skoj det var... och svettigt, ren dansglädje!!!! Härligt med duktiga förare, som går en nivå högre upp, och som är med bara för att vi är ont om förare. Men vi klagar inte!!!! Vad man får snurra, och armarna krånglas in fram och bak och det är klave-takter och rumba och guuu jag älskar det.

Hem igen, får svar från underbara Matilda - kär vän och förebild i mångt och mycket - och sen har jag lekt köksdetektiv.

Det har skett matstöld i vårt kök, i båda kylskåpen, natten mellan lördag och söndag. Hmm, en så länge är gärningsbilden den att det är en alkoholdrickande snusare, som gillar tårta och ost, som varit i farten.  
      
Det roligaste i hela historen är så klart osten. Tre ostar har tagits... Jäklar va mycket man måste tycka om ost... Tårtan och ölen, det kan man ju ta som efterfestätare, det är vi alla överens om. Men osten? Var platsar den in i detta sammanhang?? Min Sherlock Holmesteori är denna att det är en intelligent tjuv, som varit på efterfest och som tänk: Ost, det är ju dyrt... Det här kan jag ta och sälja på studernas Svarta marknad!!!  

Vår nästa plan - ja ok, den är bara i diskussionsfasen än så länge - är att ställa fram en arsenikpreppad ost på ett blått fat, lämpligt placerad mitt i kylskåpet som bete. Och varje gång man öppnar kylskåpet kommer en spotlight att lysa på osten och signaturlåten till The Simpson kommer att börja spelas... och sen blir det svart, eller jag vet inte? [Viktigt att införskaffa spotlight och högtalare till kylskåpet, intressant och se vad 2Q skulle säga om vi framförde detta.] I alla fall, vi får väl ha giftig mat i vår kyl, om vi vill? så ingen kan ju anklaga oss för att vi med berått mod försöker förgifta tjuvarna?

Oj, glömde jag att nämna att jag bjudit ner korridoren ovanför oss, ned på kvällsfika i vårt kök ikväll? Det har jag i alla fall gjort!!! Och det är inte enbart av den anledningen att det ger ett fenomenalt tillfälle till att förhöra de stackars liven om de hört något från vårt kök... eller om de varit i vårt kök... dam dam dam...
      Vi kan ju alltid kalla att det är en slags "kvällsfike-invigningsrit", som de måste gå igenom... Bra va??? =D
Jag är såå laddad så, tänkte leta reda på en rutig basker, en trenchcoat och ett förstoringsglas, bara för att!

Ok ok, jag ska skriva analys... Men det är ju inte lika roligt som att leka köksspion, eller smyga runt gråklädd i korridoren  - vi har ju förtjusande gråa väggar, så om jag bär gråa kläder syns jag ju inte, jag är ju så liten... Man får ju inte vara dum ;) - och försöka skrämma mina stackars korridorare...

Men men... miss independent måste väl göra det som samhället kräver av henne.

http://open.spotify.com/track/5hyKiDwqUgI57ONsZcGh4z

På återseende....



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hoho. Jag är omnämnd hela 2 ggr i samma inlägg! känner sig allmänt viktig Camilla, du borde skriva böcker. Faktiskt kanske barn och/eller ungdomsböcker (inte för att språket inte håller för vuxna, absolut inte, utan för att det är för bra för dem), för du skriver så... charmigt, mysigt och levande. Det bubblar i mig som om jag har druckit alldeles för mkt läsk. Tss. Vi kan diskutera mer på onsdag. ;-)

2009-10-25 @ 20:30:27
URL: http://wishfulmaddieny.blogspot.com
Postat av: B2

hur mycket kostar brunch på V-dala? Lät ju hur gott som helst ju!!

2009-10-26 @ 16:40:53
Postat av: Camilla

Vedala-brunch kostar 60kr och serveras varje söndag från kl.11

2009-10-26 @ 17:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0