Nyårsresa

Huva för att vakna upp med en hals som känns som ett rostigt stängsel, frysa och ha ont i magen...

Inte de bästa förutsättningarna inför en nyårsresa. Jag måste medge, där på morgonen vid tio så skulle jag gärna ha åkt hem till mina föräldrar och struntat i att resa ned till Köpenhamn. Jag kunde ha ätit nyårsmeny med mina föräldrar hemma hos moster o morbror, legat på deras soffa med en filt och tittat på nyårsfirandet från Skansen.

Men som tur är så började värktabletterna att värka och då orkade jag faktiskt stiga ur sängen och packa färdigt min väska.  Som tur är så ska vi inte vara borta så länge, så det blir en liten lätt väska!

Tåget mot Stockholm går vid 15.00snåret och sedan ska vi strosa runt i Stockholm  ett tag innan tåget mot malmö-köpenhamn avgår runt 18.00 snåret. Ett måste: Köpa ostbågar!!!

Bäst att vara i tid nu med alla tågförseningar som pågår runt om i landet.

Om allt går enligt tidtabell borde vi vara nere i malmö runt 23.25. Nå, detta kan med all säkerhet gå vägen!!

Vet inte om jag kommer hinna med att smsa och ringa alla imorgonkväll, så jag får redan idag önska alla en riktigt trevlig Nyårsafton, så ses vi nästa år :) 

              






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0