Julklappshandel

          
Eliza Doolittle – Pack Up


Idag har det julklappsinhandlats!!! Syster och jag tog en trevlig morgonpromenad till Kåbo, där vi mötte upp med fotograf-Helena:
http://www.fotografhelena.se/FotografHelenaDahlhemsida/index.html  och tog en masssa fina bilder på oss systrar i riktig american family photo-style, som sedan ska bli en tavla som våra föräldrar ska få i julklapp. Sedan strosade vi ned på stan och började finkamma alla affärer efter årets mest passande julklappar till övriga familjemedlemmar.

Nu är man hemma i värmen och ska försöka skriva mer på min kära-ack-så-uttjatade uppsats. 

Ikväll är det lussesläpp på Smålands och jag ska sällskapa dit med fröken Tibert. Men inte förrän vid den prominenta tiden 22.00, fint folk kommer alltid sent.
 
Innan dess borde jag äta middag, läsa faktaböcker, vara ytterst produktiv och försöka kurera min rygg. Det som började som lite stel i axlarna har nu övergått till att bli en stel, ond och värkande platta mellan nacken och skulderbladen ned till ländryggen. Jag skyller allt på mitt stillasittande framför datorn. 

I slutänden kommer jag att tacka mig själv när jag sitter där den 20:e med en färdig uppsats, inlämnad i tid, men tills dess får jag sitta inlindad under en filt och undvika drag, som en annan liten pensionär. Borde kanske införskaffa mig en sån där fröpåse a.k.a. vetekudde och ge det till mig själv som en förtidig julklapp. 

Något att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0