Uppdatering

Igår hade jag tänkt göra massor av saker. Köpa skor, låna böcker och även köpa mig en mask som jag sedan kunde pynta efter eget bruk.

Men nää... Allt skulle naturligtvis skjutas till torsdagen. Skorna skulle kunna hämtas först på torsdag, maskerna var slut och skulle levereras först på torsdag, karolin skulle vara tvungne att hämta upp böckerna och det jag skulle kunna ha de först på - hör o häpna - torsdag.

Så idag - torsdag - har jag sprungit runt på stan och köpt och lånat saker, plus även hunnit med att fika med kadetten som kommer vara min bordsherre på lördagens höstbal.

Och så har jag dåligt samvete för att jag inte hjälpte till att Evy med flytten, men tydligen var de ganska många där ändå så...

Jag har för en gångs skull pysslat, tror att jag fick mersmak efter Halloweenkostymerna, jag har då målat och pyntad en vit ansiktsmask i alla fall, som i nuläget ser ut så här: 



Jag har även fått schemat för Karlberghelgen:

Fredag:
18.30 - 20.30 Dansträning "1700talsdans" pluton 2,4,5,7 [valfri klädsel, dansvänlig] i Fysborgen
21.00 - 22.00 Dansträning "1700talsdans" pluton 1,3,6,8 [valfri klädsel, dansvänlig] i fysborgen
22.00 - 01.00 Get together-party i Gyllenhielmska salen

Lördag:
13.00 Culturamiralsquiz [Mässdresscode enl. rutin]
13.00 - 16-00 Baren öppnar [mässdresscode enl. rutin]
18.00 - 18.15 Entré slottet [Högtidsdräkt med ansiktsmask]
18.00-19-00 Fördrink och musikunderhållning i rikssalen.
19.00 -21.00 Trerätters i slottet
21.00 Kaffe och avec i pelarsalen
22.00 - 01.00 Dans till storband i artsalen
22.00 -23.00 Temaanpassad dans i rikssalen
01.00 Lopp/vickning rikssalen
01.30 - Klubb i artillerisalen

Nu är det fredag o jag packar min väska...

Snart bär det av till Karlberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0