Att vara eller inte vara en riktigt kulturtant?

Ja, det är frågan man kan ställa sig ibland. Igår var jag i Stockholm med mina konstkursare och tittade på Turner, Monet och Twombly på Modenra Museet. Jag kan förstå finessen med både Turner och Monet, men den sista gubben alltså... Nej, för mig är det som om jag skulle låta min dotter - om jag hade haft någon - på fyra år måla en stor målning och sedan prata mig varm om vilket fint konstverk lilla Maja skapat...

För allvarligt, är det här verkligen konst som kan mäta sig med Turner och Monet?

Twombly:


Monets japanska bro:



Turner:



Nå, jag kommer inte lägga ned min själ i någon slags fin/ ful-debatt, jag tycker bara det är mer värt att lägga 80 kr på något jag tycker är vackert, sådan är jag.  

Efteråt åt vi på en helt fantastiskt god italiensk restaurang i Gamla stan, Vapiano, som serverade jättegod pasta och sedan avslutades hela kvällen med att vi gick iväg och såg Carmen på Kungliga Operan.

Som sagt, jag känner att min status som kulturtant höjdes flera nivåer, men väldigt trevligt var det :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha!

Lilla Maja? Är det namnet på en framtida dotter? :)

2011-12-03 @ 15:44:22
URL: http://www.sarapunktcom.se
Postat av: Camilla

Nja, nej, inte egentligen + jag nog aldrig skulle få igenom det namnet med Henke ;P Han gillar Linda eller Blod som barnnamn så ja, vi har lite att jobba på där innan det ens blir aktuellt ;P

2011-12-04 @ 01:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0