Julpynt


Lördag och jag och Henk äter varsin snötomte i choklad till frukost och tittar på ett avsnitt From Lark rise to Candleford. Vi ska nämligen julstäda och pynta resterande av lägenheten idag och då måste man ha lite stärkande choklad i magen. 



Jag har köpt två tomtar till vardagsrumsbordet, jag kallar de för Ninen och millininen (läs jag och henky)



Snögubbar på mitt nattduksbord.



Varje hushåll måste ha en gran, även om det är en väldigt liten gran:



Pyntad sovrumsfönster:





Stämning :)



Sedan for jag och ena systern hem till andra syster för att hjälpa till att julpynta hemma hos henne. Det här med julpynt ligger mig väldigt varmt om hjärtat och jag hjälper gladeligen där jag kan. När vi kommit halvvägs med pyntadet bjöds vi på middag.



Fläskkotlett, potatiskaka med morot och palsternacka, kryddsmör och kallsås med fetaost. Nam nam nam.










...och en julgran senare :)





Gos!

Kommentarer
Postat av: Sara

Trevligt! :)

Henke skickade med mig "From Lark rise to Candleford" hit, och jag är såld. och har slut på avsnitt. ;) Ännu en anledning att se fram emot att komma hem. ;)

Kramis!

2011-12-18 @ 09:57:40
URL: http://www.sarapunktcom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0